Az országból 25 iskola csapata nevezett a Budapesti
Kommunikációs és Üzleti Főiskola, valamint a vásárhelyi önkormányzat közös
versenyére. A megmérettetésen Hódmezővásárhelyet kell népszerűsíteni,
kreatívan, marketing eszközökkel.
Az országból huszonöt iskola diákjai, köztük öt vásárhelyi csapat
jelentkezett a BKF és a helyi önkormányzat versenyére, melynek nyertesei
nemcsak egy exkluzív hétvégét tölthetnek el a városban, hanem még ösztöndíjat
is kapnak, ha felvételt nyernek – szeptembertől ugyanis tagintézményt létesít a
Budapesti Üzleti és Kommunikációs Főiskola Hódmezővásárhelyen. A
megmérettetésen az győz, aki a legjobb marketing eszközökkel népszerűsíti a
várost. A csapatoknak a jelentkezéssel egy üzleti tervet kellett benyújtaniuk,
melyet december közepéig értékel a zsűri. Ez azonban csupán az első forduló, a
másodikra már csak tíz csapat jut tovább.
– A második forduló több részből áll, hiszen azt a tervet, amit beadtak ki
is kell dolgozniuk. Persze nem hagyjuk őket ebben magukra, hiszen a 9-14.
évfolyamos diákok hiába rendelkeznek ismerettel a marketing-kommunikációról,
azért még támogatásra szorulnak – mondta Balázs József oktatási referens.
Éppen ezért január közepén egy szakmai konferenciát szervez a város a
csapatoknak, ahol szakemberektől is kérhetnek tanácsokat készülő munkájukhoz. A
Vásárhely szépségeit bemutató anyaggal márciusra kell elkészülniük a
versenyzőknek.
– A szakmai nap egyfajta segítséget nyújt a versenyzőknek, hogy egy komoly
prezentációt nyújthassanak be. A BKF megadott egy szervert, amelyre 20-50 dia
közötti Power Point-os munkát kell feltölteniük a csapatoknak és a szakmai
zsűri ezeket a feladatokat értékeli – tette hozzá Balázs József.
A verseny döntője március végén lesz, itt szóban is elő kell majd adni a
prezentációt és a zsűri szakmai kérdéseire is felelniük kell a diákoknak. Ezen
a napon derül majd ki, mely csapatok bizonyulnak a legjobbnak és nyerik meg a
hétvégi ingyenes pihenést és az ösztöndíjat.