Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

A Heti Világgazdaság ismét meghamisítja a valóságot

Úgy tűnik, messze már az idő, amikor a Heti Világgazdaságot objektív, hiteles és mértékadó sajtóorgánumnak tarthattuk. Ma már sokkal inkább azt gondolhatjuk: az objektivitás helyébe a csúsztatások és maszatolások kisstílű újságírói trükkjeinek arzenálja, a hitelesség helyébe a szakmai és erkölcsi szabályokat gond nélkül felülíró politikai szándék lépett, és a mértékadó sajtóorgánum egy törvénytelenségek határán egyensúlyozó, inkorrekt és pártos sajtótermékké kopott.

Legalábbis erre enged következtetni a HVG 2012. november 3-i dátummal megjelenő lapszámában közölt „Csíkok és kockázatok” című írás, illetve annak elkészülte. A szerző, Rádi Antónia kitartó, a valóság tényeinek makacsul ellenálló gondolatmenete szerint Hódmezővásárhely Önkormányzata, valamint az azt korábban polgármesterként vezető Lázár János és a Portik Tamás nevével fémjelzett alvilági körök között egyértelmű kapcsolat áll fenn. Mindezt pedig a következőképpen vezeti le: a hódmezővásárhelyi önkormányzat 2007-ben, barter-megállapodás keretében hirdetési felületekért értékesített egy ingatlant a Generál Média Kft-nek, miközben – a később már csoportként, máshol GM Kft-ként emlegetett – cég „hirdetéseit szervező, a szlovákiai Cetinje s.r.o.-n keresztül Seychelle szigeteki érdekeltségű Generál Média Sales House Kft. ügyvezetője viszont az egykor gyorsulási versenyeket szervező Szeghalmi László, akit Portik körébe tartozóként ismernek.” Rádi tehát egyértelmű kapcsolatot mutat ki, s teszi ezt annak ellenére, hogy megkeresésére egyértelműen, többször is leírtam: a város a Generál Média Információszolgáltató és Kommunikációs Korlátolt Felelősségű Társasággal állt szerződéses kapcsolatban, amely kizárólag két magyar állampolgárságú magánszemély – egy hódmezővásárhelyi testvérpár – tulajdonában áll. Ráadásul, Rádinak a nyilvános cégbírósági adatok alapján tudnia kellett, hogy az általa említett Generál Média Sales House Kft-t 2012-ben, azaz közel 5 évvel az önkormányzat és a Generál Média Információszolgáltató és Kommunikációs Korlátolt Felelősségű Társaság között létrejött megállapodást követően jegyezték be! Azaz a megállapodáskor még csak nem is létezett! Sajnos ezek az információk „nem fértek bele” a cikkbe, sőt, Rádi egyenesen arra a megállapításra jut: „kézen-közön Portik Tamás érdekeltsége lehet” a barter-megállapodásban érintett hódmezővásárhelyi ingatlan.

Még érdekesebb az újságíró hozzáállása, amely egyértelműen alátámasztja a levelem elején felvetett gyanút. Miután Rádi Antónia minden kérdésére, többek között a vélt Portik-kapcsolatot firtató felvetésére is részletes és egyértelmű választ adtam, a jogszabályoknak megfelelően – és úgy tűnik, nem alaptalan aggodalomtól vezérelten – kértem a nyilatkozat megjelenés előtti megküldését, jóváhagyás végett. A megküldött nyilatkozatba ismét szó szerint beletettem, hogy a hódmezővásárhelyi önkormányzat nem az általa felvetett Seychelle-szigeteki, hanem csak és kizárólag a fent részletezett, a hódmezővásárhelyi testvérpár tulajdonában lévő céggel állt szerződéses kapcsolatban, és jeleztem, hogy ezen információ kihagyása esetén nem járulok hozzá a nyilatkozat közléséhez. Rádi Antónia mégis kihagyta a cikkből.

Ilyen az, amikor a valóság nem illik az ügybuzgó újságíró koncepciójába, marad hát helyette a szándékos csúsztatás, a maszatolás, ködösítés. Emberi, szakmai korrektség? Hitelesség? Tisztesség? Valóság? Úgy tűnik, a HVG-nél erre ma már nincs igény.

 

Dr. Korsós Ágnes

Címzetes főjegyző

Hódmezővásárhely