Jövő tavasszal már a forgalom is használhatja majd a Hódmezővásárhelyt elkerülő 47-es szakaszát. A közel 30 milliárd forintos, Európai Uniós és hazai forrásból megvalósuló beruházásból mintegy 13 kilométer hosszú aszfaltcsík épül. Júniusban elkészült az útalap, a héten pedig már az aszfaltkötő rétegen dolgoznak az építőmunkások.
Hódmezővásárhely legnagyobb útépítési beruházása kezdődött tavaly év végén. A fejlesztés a napi 8-10.000-es átmenő gépjárműforgalomtól tehermentesítheti a várost.
– Ez az út 12,7 kilométer hosszú. Lesz rajta 5 szintbeli és 3 különböző szintű kereszteződés. 27,9 milliárd forint nettó összegből valósul meg. Február közepén, a téli hideg után indultak újra a munkálatok. Elkészültek nyár közepére azok a földművek, amelyek biztosítják út alapját – mondta el sajtótájékoztatón Hegedűs Zoltán alpolgármester.
Naponta közel 700-an dolgoznak a beruházáson. Júniusban elindult az útalap építése, a héten pedig többek között a körtvélyesi útnál a kerékpáros aluljárót építik.
– Ott az a bizonyos vasbetonkeret készült el. A híd a vasútvonal fölött pedig olyan állapotban van, hogy beemeltek már 13 darab, 30 méter hosszú tartóelemet, már az úgynevezett beton pályaelemek építése kezdődik. Érdekesség, hogy 3 híd készül az úton. Ebből 330 tonna szerkezeti acél és 13.000 köbméter betont építenek be. A hídgerendák hossza eléri a 6 kilométert – emelte ki az alpolgármester.
A szegedi úti csomópontnál, a hétvégén várható a körhíd tartógerendáinak beemelése. A munkálatok idején, éjszaka 20-30 percre teljes útzár lesz. Napközben továbbra is sebességkorlátozás mellett irányonként 1-1 sávban haladhat a forgalom. A jövő héten 2 csomópontnál: a Rárósi út kereszteződésénél és a székkutasi útnál jelzőlámpás forgalomirányításra számíthatnak a közlekedők.