Eredményes, ezért a jövőben is folytatják a
Halmozottan Hátrányos Helyzetű Gyerekek Arany János Kollégiumi Programját. Ez
derült ki az országos szakmai konferencián, amelynek a Németh László Gimnázium
és Általános Iskola adott otthont.
A Halmozottan Hátrányos Helyzetű Gyerekek Arany János
Kollégiumi Programjába azok a diákok kerülhetnek bele, akiknek a szüleik nyolc
osztályt, vagy annál kevesebbet végeztek és rendszeres gyermekvédelmi
támogatásban részesülnek. A cél, hogy ezek a fiatalok elvégezzék a
középiskolát. A program a városban a Németh László Gimnázium és Általános
Iskola nulladik évfolyamán kezdődik, a gyerekek pedig a Cseresnyés Kollégiumban
laknak. Egy éve kerettanterv szerint folyik az oktatás, és ennek tapasztalatait
vitatták meg pénteken a szakemberek Vásárhelyen.
– Olyan tanulási és kooperatív módszereket tanítunk meg a
gyerekeknek, mely hozzásegíti őket ahhoz, hogy jobban tudjanak teljesíteni a
középiskolában – mondta Hatvaniné Böröcz Katalin szervező.
Jelenleg Vásárhelyen 50 diák vesz részt ebben az országos
programban. A tapasztalatokból az is kiderült, hogy a hátrányos helyzet nyelvi
hátrányt is jelent.
– Ha a gyerekek otthonról nagyon csekély szókinccsel és nem
kialakult nyelvi rendszerrel jönnek, akkor nem várhatjuk el rögtön az első
osztályban, hogy megértsenek olyan szavakat, amelyek nem épületek be az aktív
szókincsübe. Gyakorlatilag egy kritikus alapkészséget kell fejleszteni ezen a
nulladik évfolyamon, a képzés legerősebb vonásának pedig a nyelvi fejlesztésnek
kell lennie – mondta Dr. Hajdúné Csakajda Ildikó, magyar tanár, logopédus.
A vásárhelyi tanár kísérleteiből és módszeréből könyv is született,
melyet tavaly december óta az országban máshol is alkalmaznak a pedagógusok.