Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

A turista vonzás praktikái

A turista vonzás praktikái címmel konferenciát rendezett a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola a hódmezővásárhelyi  Gingko Sas Hotelben. A szakmai találkozó abból a célból jött létre, hogy az idegenforgalomban is kialakuljanak a márkák, melyek aztán megkülönböztetővé teszik az egyes területeket és az általuk kínált attrakciókat.

Mivel a Magyarországon a turisztikai márkák kialakítása még gyerekcipőben jár, ezért a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kommunikációs és reklámklubja valamint Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola közös szakmai délutánt szervezett Hódmezővásárhelyen.

– Hosszú évek óta próbálkozunk azzal, hogy Magyarországot, mint márkát elfogadtassuk a világgal, a sztereotípiák azonban még mindig működnek. Ha valaki külföldiként meghallja, hogy Magyarország, akkor egyből, a gulyásra, a cigányzenére, Budapestre vagy a Balatonra gondol. De hogy országunkról ne csak ezek éljenek, hanem egy érzés, egy jó élmény, ami maradandó is, ahhoz még sokat kell dolgoznunk – mondta Petrik Anna, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Hódmezővásárhelyi Regionális Tudásközpont igazgatója.

A szakember szerint ahhoz, hogy a korábbi beidegződések megszűnjenek, meg kell találni az országnak, vagy akár az egyes régióknak is az egyediségét, mellyel ki tud tűnni a piacon található többi attrakció közül.

– Sokan azt gondolják, hogy a termál- és gyógyfürdők elcsépeltek, de én ezt másként látom. Azért sincs így, mert Európában mi rengeteg minősített gyógyvízzel rendelkezünk és ez is egyedivé tehet bennünket. Ha a szolgáltatásokat bővítjük illetve úgy fejlesztjük, hogy ha a vendég távozik, ne legyen problémája, akkor vissza fog jönni vagy jó hírünket fogja kelteni – tette hozzá Petrik Anna.

Magyarország nemcsak a fővárosból és a Balatonból áll, ezért a márkák kiépítésénél a vidék megismertetése és pozicionálása is fontos cél. Hódmezővásárhelyen nemrég átadott új kulturális negyed azt mutatja, hogy a város egyik kitörési pontjának a kulturális turizmust látja. A szakember szerint ez egy olyan sajátossága lehet Vásárhelynek, amelyre érdemes építeni.