Hódmezővásárhelyen nem lesz egyetlen olyan gazda sem, aki azért nem tud állami földterületre pályázni, mert nem kapott róla megfelelő tájékoztatást, vagy nincsenek információi, esetleg pontos ismeretei arról, hogyan kell a pályázatot elkészíteni – jelentette ki sajtótájékoztatóján Almási István polgármester. Az önkormányzat ügyfélszolgálatot hozott létre a városházán, ahol nem csupán tájékoztatást és jogi tanácsokat adnak, de a pályázatok megírásában is segítenek.
Hatalmas az érdeklődés a vásárhelyi gazdák körében a Földet a gazdáknak program iránt. Már az első napon több mint húsz ügyfél kereste fel személyesen, és ennél többen telefonon a pályázók támogatására létrehozott ügyfélszolgálatot a Polgármesteri Hivatalban. Többen a tájékoztatás és a jogi tanácsadás mellett a pályázatok elkészítéséhez is segítséget kértek. A város ezért az ügyfélszolgálat bővítéséről döntött.
– A gazdák számíthatnak a város segítségére, támogatására, az önkormányzat a hódmezővásárhelyi gazdatársadalom mellett áll. A Földet a gazdáknak program keretében nyilvános pályázat útján meghirdetett állami földterületekkel kapcsolatban a jövőben nem csupán tájékoztatást és jogi tanácsot adnak a munkatársaim, de igény esetén a pályázatok megírásában is segítséget nyújtanak. Egy új pályázati ügyfélszolgálati irodát hoztunk létre a Polgármesteri Hivatal földszint 13/A helyiségében, ahol minden segítséget és támogatást biztosítunk az állami földterületekre pályázó vásárhelyi gazdáknak. Egy fő jogász, Dr. Dupsi Krisztina felügyeletével 3-4 fő pályázatírónk segíti az érdeklődőket – mondta el Almási István.
A sajtótájékoztatón a Polgármesteri Hivatal Jogi irodájának vezetője dr. Ambrus Norbert ismertette a pályázat menetét.
– A pályázatoknak az első, kiinduló pontja az, amikor a Polgármesteri Hivatal a pályázatokra vonatkozó hirdetményt kifüggeszti. Ez az az időpont, amikortól a pályázat beadási határidejét kell számítani: minden földterületre a kifüggesztett hirdetménytől számított 45. nap 14. órájáig lehet beadni pályázatot. Ennek előfeltétele a regisztrációs folyamat, amelyet a beadási határidőt megelőző 15 napon belül kell megtenni. Ennek a helyszíne Szegeden van, a Nemzeti Földalapkezelő Szervezet Csongrád Megyei Osztályát kell felkeresni. A cím: 6720 Szeged, Deák Ferenc utca 17, IV. emelet. Itt szükséges a regisztrációs dokumentumot megvásárolni, amelynek díja nettó 40.000 forint. A regisztációt követően 90 napon belül további 3 pályázat regisztrációja azonban pályázatonként csak nettó 8.000 forint – összegezte az irodavezető.
– Hódmezővásárhelyen nem lesz egyetlen olyan gazda sem, aki azért nem tud állami földterületre pályázni, mert nem kapott róla megfelelő tájékoztatást, vagy nincsenek információi, esetleg pontos ismeretei arról, hogyan kell a pályázatot elkészíteni – emelte ki Almási István polgármester. – Egyetlen helyi gazda sem fog lemaradni egyetlen állami földterület pályázati lehetőségértől sem azért, mert nincs mögötte százfős létszámú, vagy sokmilliós forgalmú cég. A hódmezővásárhelyi gazdák mögött ugyanis a város áll, és minden segítséget biztosít számukra.