Már működik az a munkacsoport a városházán, amely a gáz és áramszámlákkal kapcsolatos lakossági panaszokat fogadja és a problémákat az illetékes hivatal, illetve szolgáltató felé közvetíti. Az ezzel foglalkozó helyiséget a Polgármesteri Hivatal földszintjén, a Lakosságszolgálati Irodán belül lehet megtalálni.
A kormány 2013 januárjától 10 százalékkal mérsékelte az energia árakat Magyarországon. A változás a távhő, áram és gázszámlákon már érzékelhető is, a fogyasztóknak kevesebbet kell kifizetniük rezsire, mint korábban. Lázár János év elején megrendezett lakossági fórumain több felvetés is érkezett a rezsicsökkentés kapcsán, többen attól tartottak, hogy a kormány döntését a szolgáltatók nem fogják végrehajtani. A felvetésekre a térség országgyűlési képviselője elmondta: egy olyan munkacsoport alakul a városházán, amely segíti a lakókat abban, hogy többek között a bekövetkezett csökkentés mértékét figyelemmel tudják követni.
– Megalakult a Lakosságszolgálati Irodán belül a 16-as szobában a gáz- és áramszolgáltatói panaszfelvételi hely, egy olyan munkacsoport, amely felveszi a panaszokat és továbbítja az adott szolgáltató vagy az energiahivatal felé – mondta Antal István, a Lakosságszolgálati Iroda vezetője.
A problémákat az irodában dolgozó szakemberek helyben nem tudják megoldani, hiszen ők elsősorban közvetítő szerepet töltenek be az egyes szolgáltatók és a lakók között. Az ő feladatuk az, hogy segítséget nyújtsanak a számlalevelek értelmezésében.
– A munkacsoport lényege a panaszok felvétele és hogy visszajelzéseket kapjunk azzal kapcsolatban, hogy a számlaképen fel van-e tüntetve a kormány által kiharcolt mínusz 10%-os rezsicsökkentés, vagy a lakásfenntartási támogatások, vagy bármely támogatás nyomon követhető-e – tette hozzá a szakember.
A munkacsoport január végén alakult meg, azóta már többen is éltek az önkormányzat által biztosított panaszfelvételi lehetőséggel.