Adóigazolásokra irányuló kérelmek fogadása, illetve adóigazolások kiadása
Illetékes ügyintéző:
Ügyintéző | Telefonszám | E-mail cím |
---|---|---|
Dógi Klaudia | (62) 530-156 | dogi.klaudia#kukac#hodmezovasarhely.hu |
Ügyintézés helye:
Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala
Közgazdasági Iroda, Adócsoport
Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1., Földszint. 14-es iroda.
Ügyfélfogadási rend:
Hétfő | 8:00 – 17:00 |
Kedd | 8:00 – 16:00 |
Szerda | 8:00 – 12:00 |
Csütörtök | 8:00 – 16:00 |
Péntek | 8:00 – 12:00 |
Az ügyhöz szükséges formanyomtatványok
Nyomtatvány neve | |
---|---|
Adóigazolás magánszemély részére |
Ügy leírása, szükségessége, folyamata
Az adózó kérelmére az adóhatóság adóigazolást ad ki az adózó által megjelölt célból Az adóigazolás tartalmát – az ellenkező bizonyításáig – mindenki köteles elfogadni.
Hol és hogyan kell benyújtani a kérelmet?
Az adóigazolás iránti kérelmet magánszemélyek személyesen, írásban, illetve elektronikus úton nyújthatják be. Egyéni vállalkozók, gazdasági társaságok kizárólag elektronikusan a https://ohp-20.asp.lgov.hu/ugyinditas honlapon keresztül vagy az E-papír szolgáltatás igénybevételével.
A kérelem tartalma:
A kérelemnek tartalmaznia kell a kérelmező nevét, címét, adószámát, magánszemély esetén születési helyét, idejét, anyja nevét, és azt, hogy milyen célból kéri az igazolást.
A kérelemhez szükséges mellékletek:
Amennyiben meghatalmazott jár el az ügyben, csatolni kell a meghatalmazást.
Az ügyintézéshez szükséges díjak, illetékek, azok befizetésének módja:
Az igazolás kiadása illetékmentes.
Az ügyintézés határidejéről:
Az adóhatóság az adóigazolást a kérelem előterjesztésétől számított 6 napon belül köteles kiadni.
Az alkalmazott jogszabályokról:
- Az általános közigazgatás rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 95. §-a
- Az adóigazgatási eljárásról szóló 465/2017. (XII.28.) Korm.rendelet 24. §-a.