Százhúszmillió forintból épül körforgalom Hódmezővásárhely egyik
legforgalmasabb csomópontjában, a Kálvin János téren − jelentette be
mai sajtótájékoztatóján dr. Lázár János Hódmezővásárhely Megyei Jogú
Város polgármestere. Az óránként ötezer jármű áteresztésére alkalmas,
párhuzamos közlekedésű turbókörforgalom biztosítja a várost átszelő 47.
sz főút zavartalan forgalmát, de jelentősen könnyíti a gyalogosok és a
kerékpárosok közlekedését is. A nyolcvanmillió forintos pályázati
támogatás segítségével átalakuló csomópont jövőre készülhet el.
Dr.
Lázár János polgármester a város mai rendkívüli közgyűlését követően
sajtótájékoztató keretében számolt be arról, hogy Hódmezővásárhely
Megyei Jogú Város Önkormányzata megnyerte a Közlekedésfejlesztési és
Koordinációs Központhoz beadott pályázatot, így újabb körforgalom
segíti a biztonságos és akadálymentes közlekedést a városban.
– Június
végére, július elejére elkészül a Bagolyvárnál épülő körforgalom, a
Kálvin János térnél lévő új csomópont pedig várhatóan a jövő év
első felében épül ki– foglalta össze a város első embere.
A
Kálvin János tér a jelentős átmenő forgalom miatt a város egyik
legforgalmasabb kereszteződése, jelenleg jelzőlámpák segítik a
közlekedést.
–
A Kálvin János térnél találkozik a 47-es és a maroslelei út, előbbin,
az előzetes mérések alapján átlagosan 14 500, utóbbin mintegy 8600 autó
közlekedik naponta – mondta el a polgármester, hozzátéve: a forgalmi
adatok mellett sajnos a baleseti statisztikák is indokolttá teszik a
csomópont korszerűbbé, biztonságosabbá, hatékonyabbá tételét.
Hódmezővásárhely
Megyei Jogú Város Önkormányzata 2008. március 31-én nyújtott be
pályázatot körforgalmi csomópont kiépítésére a Közlekedésfejlesztési
Koordinációs Központhoz, alig egy hónappal később május 22-én
elektronikus úton meg is jött a kedvező válasz: a csomópont teljes 120
millió forintos kivitelezési költségéből 80 millió forint támogatást
nyert el a város, a további 40 millió forintot az önkormányzat
önrészként biztosítja a körforgalom kiépítéséhez.
–
A csomópont felújításával nem csak a gépjárművel közlekedők
számára válik biztonságosabbá és hatékonyabbá a közlekedés, hanem a
gyalogosoknak és a kerékpárosoknak is – hívta fel a figyelmet dr. Lázár
János, hozzátéve: az alapvető cél egy jól működő és biztonságos
csomópont megvalósítása volt, de körforgalommal a Kálvin János tér is
megszépül.
A
körforgalom kialakításánál figyelembe vették a jelentős átmenő
forgalmat, így az egyeztetéseket követően egy többsávos, fonódásmentes,
úgynevezett turbókörforgalomat terveztek a szakemberek. A turbókör
kétsávos, 23 méteres, külső sugárra épül. A belső fogalmi sáv 4,5 m, a külső forgalmi sáv 4,35 m. A Kálvin János tér 2009 első szakaszára megépülő körforgalma óránként mintegy 5000 gépjármű áteresztésére lesz alkalmas.