Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

Az egészségturizmusé a jövő

2011 az egészségturizmus éve lesz. Szerb és magyar együttműködési
megállapodás is született azon a turisztikai konferencián, melyet Ginkgo Sas
Szállodában rendezett meg a Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság.

Nagy a verseny Magyarország térségei között, a Dél-Alföldi régió vonzóbbá
tételén is folyamatosan dolgoznak a szakemberek. A felmérések szerint a
vendégéjszakák száma 1 millió körül mozog, a jövőben pedig ezt az arányt
félmillióval szeretnék megemelni. Ahhoz, hogy minél több látogató, minél tovább
maradjon itt, a térséget a “Minden vízében élmény” szlogennel
népszerűsítik a következő években.

– Ez Magyarország és a dél-alföldi régió vezető turisztikai terméke,
geológiai adottságaink is ehhez vannak meg. A fő csapásvonal tehát a jövőben az
egészségturizmus lesz, melyre a többi már jól ismert terméket is fel lehet
fűzni – tudtuk meg Gulyás Pétertől, a Dél-alföldi Regionális Marketing
Igazgatóság vezetőjétől.

Ezen a konferencián írták alá azt a megállapodást is, mely a Dél-alföldi
Regionális Marketing Igazgatóság és a szerbiai Magyar Központ jövőbeli
együttműködéséről szól.

– Ennek kapcsán egy magyar Hungaricum Központ létrehozásán fáradozunk
jelenleg, mely jövő márciusban nyílna meg. Ebben a létesítményben
Magyarországot nemcsak mezőgazdasági szempontból szeretnénk megmutatni, hanem a
gazdaság és a kultúra oldaláról is – mondta Körmöci Károly, a szerbiai Magyar
Központ igazgató-helyettese.

Szerbia és Magyarország között a vízumkényszert eltörölték, így a
jövőben a két ország közötti idegenforgalmi kapcsolat megélénkülhet. Mivel ott
színvonalas gyógyfürdők nem épültek ki, ezért a Dél-Alföld iránt már most nagy
az érdeklődés. Az egészségturizmus mellett azonban kulturális rendezvényekre is
nagy szükség van. Ebből a szempontból Hódmezővásárhely az éppen folyamatban
lévő fejlesztéseivel versenyképes pozíciót vívhat ki magának.