Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

Az érzelmi tanítás módszere Vásárhelyen

Az érzelmi tanítás, azaz a düh
visszaszorításának és a frusztráció kezelésének módszerével ismerkedhettek meg a
vásárhelyi pedagógusok és a megye mentorhallgatói a Varga Tamás Általános
Iskolában. A módszert Bulgáriában már eredményesen használják, ezért egy bolgár
pszichológus is Vásárhelyre látogatott, hogy megossza tapasztalatait.

A Roma Education Fund támogatásával, a
Dél-Alföldi Társadalomtudományi Kutatási Egyesület és az Educatio Kht.
Esélyegyenlőségi Igazgatóság Dél- alföldi Irodájának szervezésében látogatott
Vásárhelyre, a Varga Tamás Általános Iskolába Svetoslava Stoyanova pszichológus,
aki egy, az Egyesült Államokban kifejlesztett pszichológiai módszer bulgáriai
adaptációjával ismertette meg a helyi pedagógusokat és mentorhallgatókat. Ennek
a módszernek az a lényege, hogy a tanulók körében fejlesszék az empatikus és
kommunikációs készséget, illetve megtanítsák őket az érzelmeik felismerésére, a
frusztrációjuk és dühük kezelésére.

– E készségek fejlesztése kiemelten fontos a
közösségekben, különös tekintettel arra, hogy az elmúlt időszakban egyre több
erőszakos eset történt az iskolákban – tudtuk meg Szűcs Norberttől, a DARTKE
alelnökétől.

Az előadáson Svetoslava Stoyanova bemutatta
az „érzelmi tanulás” elméletének tudományos hátterét, illetve a Bulgáriában már
gyakorlatban is működő projekt első tanévének eredményeit. A rendezvény
sikeresen zajlott, Szűcs Norbert, a DARTKE alelnöke szerint értékes
információkat ismerhettek meg a jelenlévők, és az egyesület pedig azon lesz,
hogy mihamarabb ki lehessen hazánkban is próbálni a módszert, méghozzá egy
vásárhelyi iskolában.

Megszakítás