Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

Az M43-as autópálya 2014 szeptemberére az országhatárig érhet

A tervek szerint 2014 szeptemberére megépül az M43-as autópálya Makó és az országhatár közötti, 23,1 kilométeres szakasza – jelentette be Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár csütörtökön Makón.

Magyarország kormánya különleges figyelmet fordít az Alföld jövőjére – hangsúlyozta a fideszes politikus a beruházás ünnepélyes alapkőletételekor.

Az államtitkár kiemelte: az új sztrádaszakasz javítja a térség közlekedésbiztonságát, és hozzájárul az itt lakók életminőségének javításához.

A kormány célja, hogy Magyarország Közép-Európa egykori szocialista országai közül infrastruktúráját tekintve a legerősebbé váljon. Ezért fordított a kormány az előző és a most záruló uniós ciklusban is kimagasló összegeket az infrastrukturális beruházásokra, és ennek meg is van a látható és érzékelhető eredménye – mondta Lázár János.

Az energiaárak és az infrastruktúra fogja eldönteni, hogy Magyarország hogyan fejlődik, és milyen lesz a gazdasági növekedés – hangsúlyozta az államtitkár, aki ezért elengedhetetlennek tartja, hogy a következő uniós ciklusban a közlekedési infrastruktúra javítására legalább 1000 milliárd forintot fordítson az ország a rendelkezésre álló 7000 milliárdból.

Kovács Ákos, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.(NIF Zrt.) vezérigazgató-helyettese elmondta, az M43-as autópálya új kétszer kétsávos, burkolt leállósávos szakaszán három csomópont és két vasúti felüljáró épül. Az új útszakaszon két pihenő is létesül, egy egyszerű a Krak-érnél, illetve egy egyoldali komplex autópálya-pihenő Kövegynél.

A beruházás kivitelezője a Duna Aszfalt Kft., amely a közbeszerzési eljáráson 46,490 milliárd forintos árral a legelőnyösebb és legolcsóbb érvényes ajánlatot nyújtotta be – ismertette a szakember.

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője az MTI kérdésére elmondta, az M43-as autópályához román sztrádaszakasz várhatóan nem készül el a tervezett 2014-es határidőre. Arról jelenleg is egyeztetések folynak a Belügyminisztériummal, hogy szükséges-e határátkelőhely kialakítása az autópályák találkozásánál a román-magyar határon, mivel Románia jelenleg még nem tagja a schengeni övezetnek.

Megszakítás