2013-ra
fejeződik be az államigazgatás bürokratikus rendszerének átalakítása. Az
országban eddig megnyílt 29 kormányzati ügyfélszolgálati iroda egyelőre még nem
teljes körűen látja el az államigazgatási feladatokat, tanácsot és
útbaigazítást azonban minden esetben adnak. Három év múlva a legtöbb
településen lesz kirendeltsége a kormányhivatalnak, Vásárhelyen legalább 20-30
kormányablakkal kell majd számolni.
Vásárhelyen egyelőre két kormányablak várja az ügyfeleket a
Polgármesteri Hivatal földszint 18-as irodájában. 2013-ra – amikorra az
államigazgatási feladatokat ellátó hivatalok teljes integrációja befejeződik –
már 20-30 hasonló ügyintézési ablak fogadja majd a lakosságot a város több
pontján. A cél, hogy a megyében jelenleg 1100 munkavállalót tömörítő tizennégy
különböző szervezet beolvadjon a kormányhivatalba, s ezáltal egységes és
racionális működés valósuljon meg.
– Egy olcsóbb és hatékonyabb, szerethető államigazgatást
szeretnénk kialakítani a következő három évben. Ennek első lépcsőjeként
Csongrád megyében Vásárhelyen és Szegeden nyílt január 3-án kormányablak –
tájékoztatott B. Nagy László, a megyei kormányhivatal vezetője.
A lakosság azt tapasztalhatja majd, hogy valamennyi ügyét
egyetlen hivatalnál el tudja intézni, a lakóhelyén. Vásárhelyen eddig
körülbelül ötvenen keresték fel a kormányablakokat, s a legtöbben azt a
változást üdvözölték, hogy a Magyar Államkincstár helyi kirendeltségének
hiányában nem kell Szegedre utazni, hogy a Családi pótlék, az Anyasági
támogatás, a Gyermekgondozási Kedvezményt (Gyes), vagy akár a Gyermeknevelési
támogatást (Gyet) elintézzék. Mindemellett persze számos egyéb ügyet el lehet
már most is intézni a kormányablakoknál.
– Lehet ügyfélkaput nyitni, földhivatali dokumentumokat
lekérni, illetve lakossági ügyintézéssel kapcsolatban tanácsadási és
útbaigazítási feladatokat is ellátnak a kormányablakok – tette hozzá B. Nagy
László.
A feladatkör hónapról hónapra bővül, valamennyi államigazgatási ügyet
2013 végére tudja majd a lakosság a kormányablakoknál intézni.