Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

Drámapedagógiai eszközökkel feldolgozott problémák

A Varga Tamás Általános Iskolában jártak a budapesti KÁVA Kulturális
Műhely tagjai, ahol az egyik nyolcadik osztálynak drámapedagógiai foglalkozást
tartottak. A cél az volt, hogy színházi eszközökön keresztül a gyerekek egy-egy
problémát újraértelmezzenek.

A KÁVA Kulturális Műhely 1997-től készít drámapedagógiai és színházi
programokat általános és középiskolai diákok számára. Általában a fővárosban
tartanak foglalkozásokat, de egyre többször eljutnak vidékre is. A vásárhelyi
Varga Tamás Általános Iskolában korábban nagy sikert aratott a hagyományőrző
vetélkedő, amely során a diákok elsajátíthatták a  drámapedagógia
alapjait. A gyerekek most lehetőséget kaphattak arra, hogy a megszerzett
ismereteiket továbbfejlesszék.

– Előadásainkban erkölcsi vagy társadalmi problémákat a gyerekekkel együtt dolgozzuk fel. A fiatalok nem pusztán
nézők, hanem aktív részesei a cselekménynek. A történetbe színházi eszközökön
keresztül vonjuk be őket, majd megbeszéljük és újra értelmezzük a problémákat –
mondta Takács Gábor, a KÁVA vezetője.

A kulturális műhely tagjai a vásárhelyi diákoknak egy improvizációs
elemekkel tűzdelt úgynevezett akadályversenyt hoztak el. A kiindulási alapot
egy kitalált történet adta: egy képzeletbeli iskolában a gyerekek azt a
feladatot kapják, hogy fessenek meg egy szabadságot szimbolizáló képet. A
szituációval az iskola és a demokrácia viszonyát vizsgálták a részvevők.

Az ilyen jellegű foglalkozások alkalmasak személyiségfejlesztésre és
különböző kompetenciák javítására is. Ezt figyelembe véve a szakember elmondta,
pozitív élmény volt a vásárhelyi gyerekekkel együtt dolgozni.

Megszakítás