Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

Elektronikus ügyintézés Vásárhelyen

Januártól veheti igénybe a lakosság az elektronikus
önkormányzati rendszert. Önkormányzati szinten Hódmezővásárhely az első
olyan város, ahol az e – Ügyintézés szolgáltatásai ilyen mértékben
elérhetővé váltak – mondta el mai sajtótájékoztatóján Gyömrő – Molnár
Imre képviselő, a városfejlesztési, vállalkozásfejlesztési és
informatikai bizottság elnöke.

A város a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium által meghirdetett
GVOP 4.3.1. jelű pályázatra benyújtott sikeres beadványával tudta
előteremteni az e – Önkormányzati projektje megvalósításához szükséges
forrásokat. Az e-Önkormányzati projekt elsődleges célja az ügyviteli
folyamatok egyszerűsítése és hatékonyabbá tétele, valamint a hivatal
szolgáltató jellegének erősítése. Ezt a célt az önkormányzat elsősorban
egy olyan, akár példaértékűnek is nevezhető e-Ügyintézési rendszer
bevezetésével kívánta elérni, amely a polgárok és a vállalkozások
számára egy folyamatosan elérhető, kétirányú elektronikus ügyintézési
csatornát biztosít, csökkentve ezzel az ügyfelekre háruló ügyintézési
terheket.

Zakar Péter, a városstratégiai iroda informatikai csoportvezetője
elmondta, az on-line ügyintézési szolgáltatásokkal közvetlenül
támogatja az önkormányzat az üzleti szféra szervezeteit, valamint így
lehetővé válik a gyorsabb, olcsóbb és kényelmesebb önkormányzati
ügyintézés.

Ezen felül, a projekt célkitűzései között szerepel még egy, a
korábbi városi honlapnál szélesebb körű információkat és
szolgáltatásokat biztosító, korszerű portál rendszer bevezetése,
valamit egy olyan térinformatikai alkalmazás implementálása is, amely
mind az ügyfelek, mind az ügyintézők számára elősegíti a közérdekű
térinformatikai információk elérését és nyilvántartását.

Városunk vállalkozásainak, polgárainak informálása érdekében a
városi térinformatikai alkalmazás segítségével, a felhasználók térképen
jeleníthetik meg a rendszer adatait, ezzel segítve döntéseik
előkészítését.

Az e-Ügyintézési rendszer jelenleg az alábbi ügyintézési szolgáltatásokat nyújtja az állampolgárok és a szervezetek részére:

– Meghatározott ügyekben, kérelmek, bevallások elektronikus, akár otthonról, vagy munkahelyről történő benyújtását

– Időpont előjegyzési lehetőséget a legfontosabb önkormányzati ügyekben, az esetleges sorbaállás elkerülése érdekében

– Internetről letölthető, elektronikusan kitölthető, és
kinyomtatható formanyomtatványokat, hogy azok beszerzéséhez ne kelljen
felkeresni az ügyfélnek a Polgármesteri Hivatalt

– Tájékoztatókat az elektronikusan is intézhető ügyekről, hogy a
Hivatal ügyfelei tisztában legyenek az ügyintézés menetével, jogaikkal
és kötelezettségeikkel

Az e-Ügyintézési rendszer igénybevételének lehetőségei:

Az e-Ügyintézési rendszer által nyújtott szolgáltatásokat az
ügyfelek a szolgáltatás jellegétől függően különböző módon vehetik
igénybe.

Az elektronikus tájékoztató dokumentumokat az ügyfelek
regisztráció és azonosítás nélkül is megtekinthetik, a rendszerből
elérhető formanyomtatványokat saját gépükre lementhetik, a rendszerben
elérhető űrlapokat kitölthetik, kitöltve kinyomtathatják, és menthetik
is.

Az okmányirodákban is igényelhető Ügyfélkapu azonosítóval
rendelkező ügyfelek számára az e-Ügyintézési rendszer lehetőséget
biztosít a rendszerben elérhető űrlapok elektronikus beküldésére, az
Ügyfélkapu azonosítóval regisztrált felhasználók számára pedig saját,
vagy vállalkozásuk adóinformációinak lekérdezésére, és további kényelmi
szolgáltatások igénybevételére is.

Az időpont előjegyzési szolgáltatás igénybevétele az Ügyfélapu
azonosító segítségével regisztrált ügyfelek mellett az egyszerűbb,
úgynevezett webes regisztrációt végrehajtó ügyfelek számára is
elérhető, űrlapbeküldésre azonban csak ügyfélkapu azonosítóval
rendelkező felhasználóknak van lehetősége.

Az állampolgárok és szervezetek az e-Önkormányzati rendszer elektronikus szolgáltatásait a város portálján keresztül érhetik el.

forrás: http://www.promenad.huwww.promenad.hu