Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

Épül a Kálvin János téri körforgalom

Kezdetét
vette a Kálvin János téren az úgynevezett turbó körforgalom építése. A
szakemberek első lépésként az ideiglenes burkolati jeleket festették fel és a
terelőtáblákat helyezték ki.

Tegnap megkezdődött a
Kálvin János téri csomópont átalakítása. A jelzőlámpák egy részét
eltávolították és folyamatban van a környező épületek, valamint az ott
található szökőkút állapotfelmérése. Az átalakítás pályázati pénzből valósul
meg.

-2008-ban a Közlekedési
Minisztérium által kiírt pályázatot a város megnyerte, de forráshiány miatt a
tavalyi évben az állam a forrásokat befagyasztotta, így a beruházás csak idén
indulhatott el – tájékoztatott Mucsi László, a Városfejlesztési Csoport
vezetője.

A közlekedési csomópont
átépítésére a forgalom megnövekedése miatt volt szükség. A kereszteződés
átbocsátó kapacitása napjaink igénybevételére már nem megfelelő. Az ütemtervek
szerint az új körforgalmat – melynek középpontja a téren található szökőkút
lesz – augusztusban adják át. Az átalakítás során fennakadásokra számíthatnak a
közlekedők.

– Jelentős fennakadások
várhatóak. Eddig majdnem minden irányban 4 sáv volt használható, ezek viszont
az építkezések alatt egyre szűkülnek, valamint a munkagépek mozgására is számítani
kell – tudtuk meg Mucsi Lászlótól.

A turbó körforgalom, más
néven fonódásmentes, vagy párhuzamos körforgalom a lámpás kereszteződéseknél lényegesen
gyorsabb áthaladást biztosít. A közlekedőknek még a bemenetnél el kell
dönteniük melyik sávot választják, mert csak így hagyható el. A teret övező
utak mindegyikét bekapcsolják a csomópontba.

– A Bajcsy Zsilinszky, a
Kutasi, az Andrássy utca forgalmát köti majd össze, ebbe csatlakozik még a
Táncsics Mihály és a Bercsényi utca is. A Szeremley utca egyirányú lesz és
részleges bekötéssel csatlakozik a csomóponthoz.

A legmodernebbek közé
tartozó forgalomtechnikai megoldás minden eddiginél nagyobb odafigyelést
igényel az autósoktól.

Megszakítás