A vásárhelyi kompetencia
eredmények meghaladják az országos átlagot – derült ki a tavaly elvégzett
mérésekből. Az elmúlt évek alatt újjászervezett hódmezővásárhelyi közoktatás Magyarország
tizenkét legjobbja között van.
Először 2003-ban került sor
országos kompetencia mérésre Hódmezővásárhelyen. Akkor eltérő eredmények
születtek, ezért a települési fenntartók közül a város szinte elsőként döntött
az iskolák felülvizsgálatáról. 2006-ban kezdetét vette a teljes oktatási
rendszer strukturális és tartalmi átszervezése, amelynek eredményeként mára
nemzetközi szinten elismert a hódmezővásárhelyi oktatási modell. Az átalakítás
során a cél az volt, hogy a diákok mindenhol egyenlő színvonalú és minőségű
oktatást kapjanak és városi szinten valósuljon meg az oktatási deszegregáció.
– Az elmúlt időszak vizsgálatai a
két fő képesség területen, tehát a matematika illetve a szövegértés esetében
minden iskola típusban az országos adatokkal összehasonlítva a vásárhelyi
közoktatás eredményességéről adnak tanúbizonyságot – mondta Árva László a
Németh László Gimnázium és Általános Iskola igazgatója.
A 2009-es mérések azt is
alátámasztják, hogy az itt elért adatok az országos átlagot meghaladják. A
szakemberek külön sikerként könyvelték el, hogy a tanulók eredményei az esetek
döntő többségében meghaladták családi hátteréből elvárható eredményeket.
– Ha ez a tendencia a jövőben is
folytatódik, akkor a vásárhelyi közoktatás alkalmas a hatékony teljesítményre
és jól használható tudást képes közvetíteni a diákok számára – tette hozzá Árva
László.
Az országos kompetenciamérés során több mint 400
fenntartó által működtetett oktatási intézményt vizsgáltak meg. Az eredmények
alapján Vásárhely a legjobb tizenkettő közé került.