Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

Húszperces menetidő Hódmezővásárhely és Szeged között

Hódmezővásárhely-Szeged között 2020-ig készül el az integrált nagyvasúti gyorsforgalmú villamos rendszer, vagyis az úgynevezett tram train. Hódmezővásárhelyen öt helyen áll majd meg a szerelvény, Szegeden pedig az egyes vonal villamos megállóiban. A korszerű járművek a tervek szerint 20 perc alatt teszik majd meg a két belváros közötti távolságot.

– Gyors, kényelmes és korszerű közlekedés valósul meg Hódmezővásárhely és Szeged között a tram train elindításával. A nagyvasúti gyorsforgalmú villamos rendszer naponta több ezer ingázó életét könnyíti majd meg, ugyanakkor elősegíti, egységesíti és versenyképessé teszi a régió működését. Jelenleg az engedélyes tervek és a jogi, üzemeltetési háttér előkészítése zajlik. A fejlesztés mintaértékű, újszerű – mondta Almási István Hódmezővásárhely polgármestere.

Hódmezővásárhelyen várhatóan 3,5 km hosszúságban egyvágányú villamospálya épül. A nagyállomásnál a Kossuth téren azonban két vágány biztosítja a közlekedést. A városok között 20 perces menetidővel számolnak a tervezők. A gyors eljutás érdekében a két település közötti vasúti pályán csak Algyőnél áll meg a tram train. Hódmezővásárhelyen öt megállóban, így a nagyállomáson, a Kálvin János téren, a Kossuth téren, a Hősök terén, a Bartók Béla utcán és a népkerti állomásnál lehet majd fel-, illetve leszállni az akadálymentesített, légkondicionált járművekről. Szegeden az egyes villamos jelenlegi megállóhelyeit veszi majd igénybe a szerelvény, ezáltal a megyeszékhely belvárosának valamennyi jelentősebb helyszínét érinti majd a tram train.

– Átszállásmentes közlekedést biztosítana – fogalmazott Mercz Gábor, az UTIBER Kft. Tervezési Igazgatóságának osztályvezetője. Hozzátette: a HÉV jellegű kötöttpályás szerelvények csúcsidőben 10 perces járatsűrűséggel, 100 km/h-s sebességgel száguldanának a város között.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság bevonásával meghatározták a járművek alapparamétereit: az akadálymentes, légkondicionált, 90 fix ülőhelyes szerelvényeken a rövidebb távolságra utazóknak állóhelyek és lehajtható ülések is lesznek.

Fotó: Illusztráció