Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

Ideiglenesen forgalomba helyezték az M43-as autópálya első szakaszát

Ideiglenesen
főútvonalként forgalomba helyezték csütörtökön az M43-as autópálya
teljes első 8 kilométeres szakaszát, a régi 5-ös út és a 47-es főút
között – tájékoztatta a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő
Zrt. (NIF Zrt.) az MTI-t.

Az M43 autópálya új szakasza továbbra is kivitelezési területnek
számít, ahol a munkálatok befejezéséig az autósokra a főúton
érvényes szabályok vonatkoznak. Az úton 90 km/h-s sebességkorlátozás
van érvényben, a 7,5 tonnánál nagyobb össztömegű gépjárművek pedig
nem használhatják a Hódmezővásárhely irányába tartó pályatestet –
áll a NIF Zrt. közleményében.

Az M43-as autópálya első szakaszának egy részét – a régi 5-ös út és
4519-es jelű összekötő út (Csongrádi út) közötti 4,2 kilométeres
szakaszt – már április elején forgalomba helyezték.

Az autópálya első három kilométerét – az M5 autópálya és a régi
5-ös út között – a 3,5 tonna feletti teherjárművek csak díjfizetés
ellenében használhatják, a most átadott 8 kilométeres pályarész
azonban minden járműkategória részére díjmentes.

A sztráda első 11 kilométerén négy csomópont és egy pihenő
található.

Csütörtökön délelőtt a sofőrök többsége még bizonytalan volt, hogy
fölhajthat-e az újonnan forgalomba helyezett autópálya szakaszra,
ennek ellenére már az első órákban is szép számmal akadtak, akik
kipróbálták az új utat – tapasztalta a helyszínen az MTI
tudósítója.

Az M43-as autópálya első, a régi 5-ös és a 47-es út közötti
ütemének 2009. november 30-ra kellett volna elkészülnie. A
kivitelező M43 SZEGED – MAKÓ Konzorcium azonban egy az autópálya
töltés alatt haladó 1000 milliméteres vízvezeték – korábban nem
tervezett – megóvása miatt a határidő módosítását kérte. A
kivitelező indokait a NIF Zrt. csak részben fogadta el és nettó 448
millió forint kötbérrel sújtotta a konzorciumot.

Az M43-as autópálya Szegedet Makóval összekötő 31,6 kilométeres
szakasza az új Tisza-híddal, valamint a sztrádát a régi 43-as úttal
összekötő főút építése és korszerűsítésére uniós támogatással
valósul meg, a projekt teljes költsége 85 milliárd forint, amelynek
kétharmadát az Európai Unió fedezi.

(MTI)