Egy játékkonzolt nyert a számítógép használat széles körű népszerűsítéséért a HISZK Gregus Máté Tagintézménybe
járó Molnár Sándor. Az intézmény ugyanis csatlakozott a „Találd fel
magad!” internetes tanulmányi versenyre.
A
számítógép használat minél szélesebb körben történő elterjesztését tűzte ki
célul a hódmezővásárhelyi HTTP Alapítvány közhasznú szervezet. Az egyesület
ezért egy nagyszabású online tanulmányi vetélkedőt indított útjára, „Találd fel
magad!” címmel. A versenyben négyszáz magyarországi és határon túli iskola
közel negyvenezer diákja vesz részt. A játék a múlt hónap elején indult és hat
héten át tart.
–
A játék általános iskola 4. osztálytól egészen az érettségi évfolyamig zajlik.
Hetenként tizenkét kérdést kapnak a gyerekek. Erre szabadon, tanári
segítséggel, tankönyvek és korábbi tanulmányuk alapján, vagy az interneten
kutakodva kereshetik meg a választ. Ha egy jó választ beküldenek, akkor cserébe
kapnak egy virtuális sorsjegyet – mondta Sisák Zoltán, az alapítvány kuratóriumának
elnöke.
A
jeggyel pedig már be is kerül a nevük egy virtuális kalapba, melyből minden
héten kihúznak egyet, aki egy játékkonzolt kap ajándékba. Most a HISZK Gregus
Máté Tagintézmény egyik diákjának kedvezett a szerencse.
–
Először nem hittem el, hogy tényleg én vagyok a játék tulajdonosa, utána, mint
később kiderült, ez igaz volt – mondta Molnár Sándor, a nyertes diák.
A versenyben persze nemcsak a tanulók eredményeit jutalmazzák. A játék
végén a legtöbb jó választ adó csapatok vezető tanárai közül hárman Amerikába
utazhatnak egy nyaralásra.