Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

Jövőre elkészülhet a Kálvin János téri csomópont

Jövőre fejeződik be az a százhúsz millió forintos beruházás, amelynek
köszönhetően teljesen átépítik a Kálvin János téri körforgalmat.
Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata a tavasszal nyerte meg a
Közlekedésfejlesztési és Koordinációs Központhoz beadott pályázatot, így újabb
körforgalom segíti a biztonságos és akadálymentes közlekedést a városban.

Az óránként ötezer jármű
áteresztésére alkalmas, párhuzamos közlekedésű turbókörforgalom biztosítja a
várost átszelő 47. sz főút zavartalan forgalmát, de jelentősen könnyíti a
gyalogosok és a kerékpárosok közlekedését is. A százhúsz millió forintos
beruházás a jövő év első felében fejeződik
be.

A Kálvin János tér a jelentős átmenő
forgalom miatt a város egyik legforgalmasabb kereszteződése, jelenleg
jelzőlámpák segítik a közlekedést.

A Kálvin János térnél találkozik a
47-es és a maroslelei út, előbbin, az előzetes mérések alapján átlagosan 14 500,
utóbbin mintegy 8600 autó közlekedik naponta. A forgalmi adatok mellett a
baleseti statisztikák is indokolttá teszik a csomópont korszerűbbé,
biztonságosabbá, hatékonyabbá tételét.

Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város
Önkormányzata 2008. március 31-én nyújtott be pályázatot körforgalmi csomópont
kiépítésére a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központhoz, aminek
eredményeképp a csomópont teljes 120 millió forintos kivitelezési költségéből 80
millió forint támogatást nyert el a város, a további 40 millió forintot az
önkormányzat önrészként biztosítja a körforgalom
kiépítéséhez.

A csomópont felújításával nem csak a
gépjárművel közlekedők számára válik biztonságosabbá és hatékonyabbá a
közlekedés, hanem a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak is. Az alapvető cél egy
jól működő és biztonságos csomópont megvalósítása volt, de körforgalommal a
Kálvin János tér is megszépül.

A körforgalom kialakításánál
figyelembe vették a jelentős átmenő forgalmat, így az egyeztetéseket követően
egy többsávos, fonódásmentes, úgynevezett turbókörforgalomat terveztek a
szakemberek. A turbókör kétsávos, 23 méteres, külső sugárra épül. A belső
fogalmi sáv 4,5 m, a külső forgalmi sáv 4,35 m. A Kálvin János tér 2009 első
szakaszára megépülő körforgalma óránként mintegy 5000 gépjármű áteresztésére
lesz alkalmas.