Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

Kálvin János tér körforgalmi csomópont építése II.

A Kálvin János téren többsávos, fonódás mentes (turbó) körforgalom kialakítására kerül sor a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt beruházásában. A 120.483.000 Ft beruházási összegből, az Önkormányzat saját forrása 40.483.000 Ft. Az önerőt három részletben kell teljesíteni az Önkormányzatnak.

A tervezett körforgalom középpontja a műemléki díszkút, a középsziget belső sugara 12.00 m. A középsziget területe alatt a díszkút tégla boltozatú tározó medencéje található, melyet a közúti forgalom a továbbiakban sem terhel.

A turbókör kétsávos, 22.45 m-es külső sugárral épül. A belső forgalmi sáv 4.50 m, a külső forgalmi sáv 4.35 m széles.

A spirális sávvezetésű kétsávos körforgalomban a párhuzamosan vezetett sávokat az útfelületből kiemelkedő 7 cm magas bordák választják el.

A csomópontban olyan ívek kerültek kialakításra, mely alapján a körpályasebesség nem haladja meg a 30 km/h sebességet, így az oldalütközések elkerülhetőek.

A létesítendő körforgalmi csomópont teljesítőképessége meghaladhatja az 5000 jármű/óra forgalomnagyságot.

A csomópontban a közlekedők, a kihelyezésre kerülő tájékozódási és besorolás rendjét jelző táblák, továbbá útburkolati jelek alapján, a továbbhaladási irányuknak megfelelő forgalmi sávot biztonságosan ki tudják választani.

A csomópont kialakítás során a Táncsics M. utca irányába a balra nagyíves kanyarodást biztosították. A Szeremlei utca a csomópont irányába egyirányúsítással újra bekötésre kerül.

Az engedélyezési eljárás befejeződött. A beruházó NIF a mérnök kiválasztására vonatkozóan közbeszerzési eljárást lefolytatta, melynek eredményeként a műszaki ellenőrzést az UTIBER Kft. végzi el.

A közbeszerzési eljárás után a körforgalom kivitelezése várhatóan  2010 március hónapban kezdődik meg.

Megszakítás