Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

Kálvin János tér körforgalmi csomópont építése

(Balesetveszélyes csomópontok átépítésének társfinanszírozása GKM-Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ)

Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium nevében eljáró Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központhoz (3K) a 122/ (03.27.) Kgy.h alapján 2008. március 13-án nyújtott be pályázatot a balesetveszélyes Kálvin János téri (Andrássy, Bajcsy Zs. E és a Kutasi út találkozásánál a Zeneiskola előtt) körforgalmi csomópont építésére.

 

A 47 sz. országos közút forgalomszámlálási adatai alapján az összes forgalom 14507 jármű/nap, ami rendkívül magas.

Projekt célja baleseti és a forgalmi adatok alapján megteremteni a Kálvin János téri csomópontban a 47-es számú főközlekedési útvonalon, Hódmezővásárhelyen átmenő 14 507 gépjárműegység biztonságosabb és gyorsabb megközelítését és áthaladását.

Az érintett közutak kezelői az egyeztetések, a csomóponton áthaladó jelentős gépjármű forgalom alapján többsávos, fonódás mentes (turbó) körforgalom kialakítását jelölték meg.

A körforgalom középpontja a meglévő és megmaradó műemlék jellegű díszkút. A spirális sávvezetésű kétsávos körforgalomban a párhuzamosan vezetett sávokat az útfelületből kiemelkedő 7 cm magas bordák választják el. A csomópontban olyan ívek kerültek kialakításra, mely alapján a körpályasebesség nem haladja meg a 30 km/h sebességet, így az oldalütközések elkerülhetőek. A létesítendő körforgalmi csomópont teljesítőképessége meghaladhatja az 5000 jármű/óra forgalomnagyságot.

A turbókörforgalmi csomópont forgalombiztonsági és teljesítőképességbeli tulajdonságok tekintetében előnyösebb a többsávos, koncentrikus sávvezetésű körforgalomhoz képest. A csomópontban a közlekedők, a kihelyezésre kerülő tájékozódási és besorolás rendjét jelző táblák, továbbá útburkolati jelek alapján, a továbbhaladási irányuknak megfelelő forgalmi sávot biztonságosan ki tudják választani.

A csomópont kialakítás során a Táncsics M. utca irányába a balra nagyíves kanyarodást biztosítottuk. A Szeremlei utca a csomópont irányába történő egyirányúsítással újra bekötésre kerül.

Beavatkozás összértéke: 139 660 000,- HUF 100,00 %

Önkormányzati saját forrás: 50 071 500,- HUF

Elnyert támogatás: 80 000 000,- HUF

NIF ZRt forrása: 9.588.500,- HUF

A támogatásról szóló értesítés elektronikusan 2008. május 22-én érkezett a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központtól.

A projekt megvalósítását (közbeszerzés, műszaki ellenőrzés, kivitelezés stb.) a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. bonyolította le, a közbeszerzés nyertese és munkálatok kivitelezője a Közgép – Délút Konzorcium. A közbeszerzési eljárás során a 19.177.000,- Ft többletről érkezett árajánlat, melyből Önkormányzatunk az 50 %-át vállalta, melynek összege: 9.588.500,- Ft.

A körforgalmi csomópont megépítése a bontási és építési munkálatokkal elkezdődött várhatóan 2010. augusztus 31-ig készül el.

Prezentáció a megvalósuló beruházásról
Megszakítás