Az új,
Integrált Számlázási Rendszernek köszönhetően havi rendszerességgel és egyetlen
csekken érkeznek az önkormányzat által biztosított közszolgáltatások díjai
októbertől – jelentette be sajtótájékoztatóján dr. Kovács Pál városstratégiai
főtanácsadó. Az új rendszer átláthatóbbá teszi a díjszámítást, egyszerűsíti az
adminisztrációt, a havonta érkező számlák segítségével a családok számára a
kiadások könnyebben tervezhetőek és egyszerre kisebb anyagi megterhelést
jelentenek.
Idén októbertől az önkormányzat által
biztosított szolgáltatások díjai közös számlalevélben és egyetlen csekken
érkeznek a hódmezővásárhelyi háztartásokba, a korábbi három hónapot átölelő
összesítés helyett havi rendszerességgel. Az új csekkek a családi házakban és a
társas házakban eltérő szolgáltatásokat egyesítenek: a családi házak esetében a
víz- és csatornaszolgáltatást biztosító Zsigmondy Béla Víziközműveket Üzemeltető
Zrt. és a szemétszállítást végző A. S. A. Hódmezővásárhely Köztisztasági Kft.
számlája érkezik közös csekken, míg a társasházak esetében a vízszámlával együtt
a távfűtést működtető Hódmezővásárhelyi Vagyonkezelő és Szolgáltató Zrt. díjait
lehet befizetni, mivel a hulladékszállító cég náluk nem a lakásokkal, hanem a
lakóközösséggel áll kapcsolatban.
– Az Integrált Számlázási Rendszer
legnagyobb előnye, hogy egyenletesebbé és áttekinthetőbbé válnak a háztartások
számára a közüzemi díjakból eredő havi kiadások – fogalmazott dr. Kovács Pál a
hódmezővásárhelyi önkormányzat városstratégiai főtanácsadója hozzátéve: az új,
integrált rendszerben az adminisztráció is hatékonyabbá vált, mivel egyesültek a
korábban eltérő fogyasztói adatbázisok, illetve az esetleges hibák, eltérések is
kiküszöbölhetővé váltak.
A főtanácsadó kifejtette: a jelenlegi lépés
egy évek óta tartó folyamat része, melynek célja, hogy a város jó minőségű
közszolgáltatást biztosítson a lakosság számára alacsony
áron.
– Hódmezővásárhely önkormányzata első
lépésként visszavásárolta a közüzemi szolgáltatókból a külföldi tulajdonrészt,
így mind a szolgáltatás árában, mind minőségében csak a város érdekei
érvényesülhettek –fejtette ki dr. Kovács Pál. Ennek
köszönhetően sikerült a szolgáltatások díjait alacsonyan, míg a minőségüket
magasan tartani, a cégek által termelt haszon pedig Hódmezővásárhelyen marad. A
díjak mellett az ügyfélszolgálat terén is jelentős fejlődést sikerült elérni:
tavaly minden közszolgáltató ügyfélszolgálati kirendeltsége a városháza
földszintjén központosult, az ügyfelek így mindent egy helyen el tudnak
intézni. Rövidtávú terveink között szerepel továbbá egy
elektronikus ügyfélszolgálati modul létrehozása is, amelynek segítségével
otthonról az interneten keresztül mindenki nyomon követheti mennyit fizetett be
az előző hónapokban, és esetleg milyen elmaradásai vannak a közüzemi díjakban –
összegezte a főtanácsadó.
Az egységesített számlázás természetesen
csak az önkormányzati tulajdonú közszolgáltatókra terjed ki, az áram- és a
gázszámla a jövőben is külön-külön levélben érkezik.