Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

Kezdődik a 47-es út hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszának építése

Kezdődik a 47-es út hódmezővásárhelyi, 13,4 kilométeres elkerülő szakaszának építése – jelentette be a Miniszterelnökséget vezető miniszter szombaton az alföldi városban.

 

Lázár János elmondta, a 38 milliárd forint értékű fejlesztés a rendszerváltás óta a legnagyobb beruházás a városban. A Hódmezővásárhelyt északról elkerülő tehermenetesítő út kétszer egysávos lesz, de műszaki kialakítás lehetővé teszi a szakasz kétszer kétsávosra bővítését – közölte a térség országgyűlési képviselői posztját is betöltő politikus. A beruházás közbeszerzési eljárása lezárult, a Colas és a Délút nyerte a tendert, a kivitelezés 2018 második felére készül el – tudatta. Lázár János hangsúlyozta, a hódmezővásárhelyieknek kiemelkedően fontos a belváros tehermentesítése az átmenő forgalomtól, a beruházás jelentősen javítja a térség közlekedési viszonyait is, és illeszkedik a kormány közlekedésfejlesztési programjához. A politikus hangsúlyozta: 2021-ig 2500 milliárd forint értékben 900 kilométer új autópálya és autóút épül meg, a költségek felét az Európai Unió, másik felét a magyar kormány finanszírozza. Az elmúlt időszak legnagyobb útépítési programjának célja, hogy az országhatár mindenhol autópályával elérhető legyen. Gyorsforgalmi út köti majd össze Kassát Miskolccal, Sopront az országhatárral és az M6-os autópálya is elér a horvát határig.

A fejlesztések célja az is, hogy a megyei jogú városokat bekapcsolják az autópálya-hálózatba, ennek érdekében kezdődött el Sopron és az M1-es, illetve Salgótarján és az M3-as autópálya összekapcsolása, hamarosan indul a Békéscsaba és Kecskemét közötti négysávos autóút építése, valamint Kaposvár és az M7-es összekötése is. A közútfejlesztési beruházások szolgálják a nagy jelentőségű ipari és gazdasági övezetek elérésének javítását. Ezek közé tartozik a hódmezővásárhelyi elkerülő út építése, amely hozzájárul Szeged és Debrecen összekötéséhez – közölte a miniszter. Hozzátette: a kormány célja, hogy 2018 után Szegedet és Debrecent négysávos út kösse össze, segítve ezzel az északról dél fele haladó személy- és teherforgalmat.

Almási István (Fidesz-KDNP) hódmezővásárhelyi polgármester elmondta, az önkormányzat az elmúlt években sokat tett a város központjának tehermentesítése érdekében. 2009-ben elkészült a déli elkerülő út egy szakasza, amely javítja az ipari park elérését. Az önkormányzat a Területi Operatív Program keretében pályázatot adott be a várost keletről elkerülő út építésére, amely a 47-es főutat kapcsolná össze az Erzsébeti úttal. A beruházás támogatási szerződését már megkötötték, a kivitelezés 2017 első hónapjaiban kezdődhet el – közölte. Az északi és a keleti elkerülő napi 18 ezer járművel csökkenti a városon áthaladó forgalmat – tudatta Almási István.

Forrás: MTI

Megszakítás