Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovativ intézményekben
TÁMOP 3.1.4.-08/2-2009-0021 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovativ intézményekben
Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata a kompetencia alapú oktatás kiterjesztésére, szakmai, módszertani megújulás megvalósítására nyújtott be a TÁMOP 3.1.4. kódszámú – „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés- Innovatív intézményekben, című programban pályázatot.
A pályázat kifejezetten a minőségi oktatás elősegítését, szakmai megújulást, új módszertan elsajátításához rendel uniós forrást. A program során kulcskompetencia területek fejlesztésére, oktatási programok és taneszközök bevezetésére, adaptációjára, a szegregációmentes együttnevelési környezet kialakítására, illetve önálló intézményi innováció megvalósítására pályáztunk.
A pályázati program szerves folytatása a város integrációs törekvéseinek és a már korábban benyújtott HEFOP pályázatoknak. Jelen pályázattal elérhető, hogy a kompetencia alapú oktatás az egész oktatási intézményrendszerben megjelenjen az óvodától a középiskoláig. A program segítségével megteremtődhet az a módszertani, szakmai háttér, mellyel a programban részt vállaló intézmények pedagógusai megszerezik a kompetencia alapú oktatás legújabb módszertanának ismeretanyagát.
Támogatás formája: Vissza nem térítendő támogatás.
Támogatás mértéke: az elszámolható költségek 100%-a.
Támogatás összege: óvodák esetében : 5-7 millió forint
Iskolák esetében: 15-25 millió forint
Elnyert támogatás összege: 147.000.000 Ft
A projekt megvalósításának időtartama: 2009. május 5.- 2010. augusztus 31.
A projekt megvalósításában részt vevő feladat-ellátási helyek:
Exner Leó Óvoda
Szent István Általános Iskola
Liszt Ferenc Ének-zenei Általános Iskola
Varga Tamás Általános Iskola
HISZK – Eötvös József Székhelyintézmény
HISZK – Gregus Máté Tagintézmény
Vásárhelyi Cseresnyés Kollégium
A projekt fő céljai
- kulcskompetencia területek fejlesztése (már óvodáskortól és nem csak tanórákon)
- oktatási programok és taneszközök bevezetésére, adaptációjára, a szegregációmentes együttnevelési környezet kialakítására,
- önálló intézményi innováció (Erdei Iskola program) megvalósítása
- Pedagógusok felkészítése a kompetencia alapú oktatási programok minél hatékonyabb használatára
A projekt megvalósításának módja
- Pedagógus továbbképzések
- Feladat-ellátási helyenként innovációk, új pedagógiai módszerek bevezetése
- Új oktató programcsomagok, tankönyvek, taneszközök beszerzése
- Közös programok szervezése (pedagógusok és diákok számára egyaránt)
- Jó gyakorlatok átadása, elterjesztése
Eredmény
- Modern a munkaerő-piaci követelményeknek megfelelő iskolarendszer (Élethosszig tartó tanulás)
- A 7 feladat-ellátási hely után az összes városi intézmény bevezeti az a program során kialakított jó gyakorlatokat
- Mérhető javulás a kompetenciamérésen és a helyi minőségbiztosítási eljárásokban