Az agykutatás tudományos alapjairól, valamint több,
tanulást segítő gondolkodási sémáról tartott előadást Vásárhelyen Molnár
Zsuzsanna. Az agyalapú tanulás szakértője szerint az oktatásban leginkább a
kreativitás fejlesztésére kellene a hangsúlyt helyezni.
Molnár Zsuzsanna elsősorban Ausztráliában, Angliában és Németországban
dolgozott együtt olyan kutatókkal, akik az agy működését iskoláskorú gyerekeken
tesztelték. Munkája során szerzett tapasztalatait osztotta meg a „Tanulásra
hangolva” címet viselő rendezvényen. A konduktor szerint az iskolákban a
legfontosabb a problémamegoldó és a kreatív gondolkodásmód kialakítása lenne,
amelyet célszerű minél fiatalabb korban elkezdeni.
– Egyre inkább a kreativitásra épülő tanulás foglalkoztatja
a tantárgypedagógiai szakembereket. Amikor például egy fiatal munkát szeretne
vállalni, minden hirdetésben kreatív, önállóan gondolkodó embereket keresnek.
Nem az a lényeg, hogy az illető mennyit tud, hanem, hogy mit – mondta Molnár
Zsuzsanna tanár, konduktor.
A rendezvényen elsősorban olyan édesanyák vettek részt,
akiknek gyermeke tanulását az iskolában kialakuló szorongás akadályozza.
– Egy életen át kell tanulni és ez nem csak az oktatási
intézményekre korlátozódik. A rendszernek az lenne a lényege, hogyan lehet az
oktatási folyamatokat megkönnyíteni és szorongásmentessé tenni- mondta Laskai
Nelli szervező.
Az előadáson a tanulást segítő gondolkodási sémákról, a
magatartászavar okairól, valamint az agykutatás legújabb, tudományos alapjairól
is tájékozódhattak az érdeklődők.