Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

Kreativitásra épülő oktatásra lenne szükség

Az agykutatás tudományos alapjairól, valamint több,
tanulást segítő gondolkodási sémáról tartott előadást Vásárhelyen Molnár
Zsuzsanna. Az agyalapú tanulás szakértője szerint az oktatásban leginkább a
kreativitás fejlesztésére kellene a hangsúlyt helyezni.

Molnár Zsuzsanna elsősorban Ausztráliában, Angliában és Németországban
dolgozott együtt olyan kutatókkal, akik az agy működését iskoláskorú gyerekeken
tesztelték. Munkája során szerzett tapasztalatait osztotta meg a „Tanulásra
hangolva” címet viselő rendezvényen. A konduktor szerint az iskolákban a
legfontosabb a problémamegoldó és a kreatív gondolkodásmód kialakítása lenne,
amelyet célszerű minél fiatalabb korban elkezdeni.

– Egyre inkább a kreativitásra épülő tanulás foglalkoztatja
a tantárgypedagógiai szakembereket. Amikor például egy fiatal munkát szeretne
vállalni, minden hirdetésben kreatív, önállóan gondolkodó embereket keresnek.
Nem az a lényeg, hogy az illető mennyit tud, hanem, hogy mit – mondta Molnár
Zsuzsanna tanár, konduktor.

A rendezvényen elsősorban olyan édesanyák vettek részt,
akiknek gyermeke tanulását az iskolában kialakuló szorongás akadályozza.

– Egy életen át kell tanulni és ez nem csak az oktatási
intézményekre korlátozódik. A rendszernek az lenne a lényege, hogyan lehet az
oktatási folyamatokat megkönnyíteni és szorongásmentessé tenni- mondta Laskai
Nelli szervező.

Az előadáson a tanulást segítő gondolkodási sémákról, a
magatartászavar okairól, valamint az agykutatás legújabb, tudományos alapjairól
is tájékozódhattak az érdeklődők.

Megszakítás