Lezárult az Emlékpont 200 milliós látogatóbarát fejlesztése. A jövőben új időszaki kiállítótérrel, speciális tárlatvezetési lehetőségekkel és megújuló kiállításokkal várja vendégeit a 20 század második felének történelmét bemutató közgyűjtemény.
Lezárult az Emlékpont 200 milliós látogatóbarát fejlesztése. A beruházást magyar állam valamint az
Európai Unió közel 160 millió forinttal támogatott és mindössze 40 millió
forint önerőt igényelt a várostól. Az Emlékpont egy 115
négyzetméteres, új, időszaki kiállítóteremmel és egy 70 négyzetméteres
raktárhelyiséggel bővült, a látogatói igényeket figyelembe véve mostantól az
úgynevezett audio-guide rendszer is használható a múzeumban.
– Ez tulajdonképpen digitális tárlatvezetést jelent. Nem kell most már
tárlatvezető ahhoz, hogy valaki megismerje a kiállításunkat, egyszerűen
csak használnia kell ezt az újfajta szolgáltatást. Nemcsak a magyar látogatókat
várjuk ide, hanem külföldieket is, ezért rájuk gondolva mostantól angol nyelvű
tájékoztatásra is van mód – mondta Blazovich Péter, az intézmény igazgatója.
A látogatóbarát fejlesztésekre azért van szükség, hogy minél vonzóbbá váljon
a város az ide érkező vendégek számára. A kulturális turizmusról és
jelentőségéről az érdeklődők ma előadásokat is hallgathattak az Emlékpontban, az elmúlt időszakban ugyanis egyre népszerűbbek azok az utazások, amelyek egy
adott térség kulturális kincseinek bemutatására törekednek. Hódmezővásárhely is
felismerte az ebben rejlő lehetőségeket, ezért minden idők legjelentősebb
kulturális fejlesztésébe vágott bele.
– Vásárhelynek jelenleg a mezőgazdasági jelentősége sajnos háttérbe szorult
és gazdaságilag sincs kiugrási lehetősége. Egyedül a kultúránkkal tudunk olyat
mutatni a világnak és a magyarságnak, amely egyedi és csak a városra jellemző –
mondta dr. Nagy Imre, a Tornyai János Múzeum és Közművelődési Központ
főigazgatója.
A városban a következő időszakban összesen 6 milliárd forintot
költenek többek között a múzeumok, a művelődési ház, és a belváros
rehabilitációjára. A fejlesztések nem titkolt célja, hogy a jövőben minél
többen keressék fel Hódmezővásárhelyt, a vendégek pedig minél több éjszakát
töltsenek itt és minél több pénzt költsenek el.