Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

Megnyílt a kormányablak Hódmezővásárhelyen

A városháza földszint 18-as szobájában a mai napon
megkezdte működését a kormányhivatal helyi ügyfélszolgálati irodája, az
úgynevezett kormányablak – jelentette be dr. Korsós Ágnes. Hódmezővásárhely címzetes
főjegyzője elmondta: az ügyfélszolgálati irodán reggel 8-tól este 8 óráig
várják az érdeklődőket. Szabó Erika a területi közigazgatásért és
választásokért felelős államtitkár, Szekszárdon, a kormányablakok ünnepélyes,
országos megnyitóján, úgy fogalmazott: a kormányablakokkal szélesednek az
ügyintézési lehetőségek, ezek lesznek az egyablakos ügyintézés
„csírái”, ahol 2013 végére minden, az állammal kapcsolatos ügyet egy
helyen lehet intézni.

Dr. Korsós Ágnes hétfő reggel sajtótájékoztató keretében
ismertette: Vásárhelyen a városháza földszint 18-as irodája mostantól a
kormányablaknak ad otthont. Hódmezővásárhely címzetes főjegyzője emlékeztetett:
a városházán évek óta a szolgáltató típusú önkormányzat kialakítására
törekednek, így az önkormányzathoz tartozó valamennyi hatósági ügyet a hivatal
földszintjén el lehet intézni. Az elmúlt években a szolgáltatók kirendeltségei
is ide költöztek, azaz a lakosság szinte minden városi ügyet egy helyen megtalál.

– A kormányablakok a lakosság számára további lehetőségeket
hordoznak, mind a tájékoztatás, információszerzés, mind az ügyintézés tekintetében – mondta dr.
Korsós Ágnes. A kormányhivatal vásárhelyi kirendeltségét dr. Csúcs Tünde vezeti,
az osztályvezető helyettes dr. Hajdú Zsuzsanna. Az irodában 7 fő várja az
érdeklődőket, reggel 8 órától este 8 óráig.

Minden az állammal kapcsolatos ügy egy helyen

A kormányablakokkal szélesednek az ügyintézési lehetőségek,
ezek lesznek az egyablakos ügyintézés „csírái”, ahol 2013 végére
minden, az állammal kapcsolatos ügyet egy helyen lehet intézni – mondta Szabó
Erika, a szekszárdi Garay téri iroda, egyben a kormányablakok országos
ünnepélyes megnyitóján.

Az államtitkár a területi közigazgatás mérföldkövének
nevezte az ügyfélszolgálati irodák létrehozását, amelyek célja az ügyfélbarát közigazgatás
kialakítása.

Emlékeztetett: a kormány szeptember 2010. elsejével
megalakította a megyei és fővárosi közigazgatási hivatalokat, 2011. január
elsején pedig létrejöttek a tizennégy szakigazgatási szervet magukba foglaló megyei
kormányhivatalok.

A hivatalok ügyfélszolgálati irodái huszonkilenc helyszínen
kezdték meg működésüket; a megyeszékhelyeken egy-egy, a fővárosban négy kormányablak
nyílt, és további hét megyei jogú városban – Érden, Cegléden, Vácon,
Hódmezővásárhelyen, Sopronban, Nagykanizsán és Dunaújvárosban – fordulhatnak az
irodákhoz az állampolgárok.

Szabó Erika kitért arra: a kormányablakoknál huszonkilenc
ügyet lehet intézni, például a vállalkozással kapcsolatos adatváltozás bejelentését,
vállalkozások megszűnését, gyes és anyasági támogatás igénylését, valamint
ügyfélkaput lehet nyitni. A kormányhivatalokba integrált szakigazgatási
szerveknél – többek között a munkaügyi központnál, a földhivatalnál, az
ÁNTSZ-nél – továbbra is működnek az ügyfélszolgálatok.

Az államtitkár kérdésre válaszolva elmondta: a hétköznap
reggel 8-tól este 8-ig nyitva tartó kormányablakok munkatársai teljes körű tájékoztatást
adnak arról, hogy hol, milyen ügyfélszolgálattal kell felvenni a kapcsolatot,
milyen okmányokra van szükség az ügyintézéshez, és segítenek a nyomtatványok
kitöltésében is.

Tájékoztatása szerint a huszonkilenc ügyfélszolgálati irodán
300-an kezdték meg a munkát, és egyszerre 260-an dolgoznak két műszakos munkarendben.

Szabó Erika hozzátette: az új ügyfélszolgálati irodák
2013-ig fokozatosan átveszik az okmányirodák feladatait, és ugyancsak 2013. január
elsejével szeretnék újra létrehozni a hagyományos járási rendszert, és a leendő
járási székhelyeken is kormányablakokat nyitnak.

(MTI, hodmezovasarhely.hu)

Megszakítás