Lázár
János szerint nem lett volna szabad kampányeseménnyé tenni a 47-es
út négysávosításának befejezését. Az út összesen kilenc év alatt
készült el, s ezidő alatt 156 baleset történt a szakaszon – mondta a
hódmezővásárhelyi polgármester szerdán az alföldi városban.
Az első kapavágás óta a 47-es úton hat ember halt meg, huszonegyen
pedig súlyosan, s ugyanennyien könnyebben sérültek meg a
balesetekben – közölte a politikus a beruházás átadását követő
rendkívüli sajtótájékoztatón.
„A halottak emlékének meggyalázása”, hogy Ujhelyi István
államtitkár, szegedi országgyűlési képviselő „a nyolc éve zajló
huzavonából politikai tőkét kíván kovácsolni” – közölte a
polgármester.
Lázár János kifejtette, a Kormányszóvivői Iroda keddi közleményéből
értesült arról, hogy részt kellene vennie az út átadásán, mivel
azonban nem kapott hivatalos meghívást, nem ment el az avatásra.
A polgármester emlékeztetett arra, hogy a szocialista irányítású
kormány a 2002-es választások után politikai okokból állította le az
út bővítését. Ezt szerinte Csillag István egykori gazdasági
miniszter 2005-ös nyilatkozata is bizonyítja, a liberális politikus
akkor azzal indokolta a négysávosítás elhalasztását, hogy az „nem
hozna politikai hasznot”.
Lázár János szerint a szocialista országgyűlési képviselőknek,
köztük Ujhelyi Istvánnak is lett volna módja kiállni a 47-es
négysávosításának folytatása mellett, 2006-ban azonban a
költségvetés tárgyalásakor nem támogatta az ezt célzó módosító
indítványt.
Ujhelyi István az átadót követően arra az újságírói felvetésre,
hogy szegedi országgyűlési képviselőként és kormánytagként nem tett
eleget a 47-es út négysávosításáért, elmondta: vállalja a
felelősséget azért, hogy az Orbán-kormány terveihez képest évekkel
sikerült előre hozni az M5-ös és az M43-as autópálya építését, és a
méregdrága útdíj helyet bevonni az M5-öst a matricás rendszerbe.
(MTI)