Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

Növekedést tervez az idén a kerámiagyártó Villeroy & Boch Kft.

 – Forgalmának tíz százalékos növekedését tervezi az idei évre a szaniterkerámia-gyártó Villeroy & Boch Magyarország Kft. – közölte Hideg Gábor ügyvezető igazgató Hódmezővásárhelyen.

A cég 2014-es forgalma 20 milliárd forint volt, ebből 17 milliárd forintot tett ki az export – mondta a szakember sajtóbeszélgetésen, amelyet abból az alkalomból tartottak, hogy 50 éve, 1965-ben tették le a cég elődje, az Alföldi Porcelángyár alapkövét.

A hódmezővásárhelyi gyárban évente 1,2 millió darab szaniterkerámiát állítanak elő. A termékek egyharmada az Alföldi márkanévvel értékesített áru, amellyel 50 százalék fölötti részesedéssel piacvezető a cég Magyarországon – tudatta az igazgató.

A Villeroy & Boch Magyarország Kft. 750-800 főt foglalkoztat, az igénybe vett szolgáltatások révén pedig további 100-120 embernek biztosít megélhetést. Az árbevétel növekedését egyebek között a termékszerkezet átalakulásától várják: a termelés egyre nagyobb hányadát teszik ki a magasabb árkategóriájú Villeroy & Boch márkanevet viselő termékek – közölte Hideg Gábor.

A szakember a gyár történetét felidézve elmondta: 1962-ben született döntés arról, hogy porcelángyárat alakítanak ki Hódmezővásárhelyen, ahol a foglalkoztatás zömét ekkor a mezőgazdaság és a kézművesipar biztosította. Komplex porcelánipari kombinátot hoztak létre, amely a szaniter-, műszaki kerámia-, edény- és burkolókerámia gyártással is foglalkozott. Korszerű olasz és nyugat-német gépeket vásároltak a növekvő belföldi kereslet kielégítésére, de már alapításától kezdve fontos volt az export is. A nyolcvanas évek közepén több mint háromezer embernek adott munkát az üzem.

A rendszerváltás időszakában azonban egyre komolyabb gondot okozott a termékek értékesítése, emellett a technológia is elavult, egyre több minőségi probléma jelentkezett. A cég 1991-ben részvénytársasággá alakult, a fő tulajdonos az állam lett, 9 százalékban pedig az önkormányzat kapott részesedést. A vállalatot részenként értékesítették, a porcelángyár vevője az iparág egyik legrégebbi – 270 éves – családi vállalkozása a Villeroy & Boch lett.

Az anyavállalat komoly beruházásokat hajtott végre, új gépeket vásárolt, korszerű gyártástechnológiát honosított meg Hódmezővásárhelyen – mondta az igazgató.

Jürgen Kehling, a Villeroy & Boch AG műszaki igazgatója kiemelte, hogy a konszern legnagyobb szaniterkerámia-gyára lett a hódmezővásárhelyi. Az itt dolgozó szakemberek az innovatív, új termékek fejlesztésében is részt vesznek – tette hozzá.

Almási István (Fidesz-KDNP) polgármester közölte, a Villeroy & Boch Magyarország Kft. a település legnagyobb adófizetője és legnagyobb foglalkoztatója, a város és a cég kapcsolata példaértékű.

A vállalkozás több alkalommal tett tanúbizonyságot társadalmi szerepvállalásáról, legutóbb a Kárpátalján található magyarlakta mezővári új óvodájának építéséhez járult hozzá, az anyagi támogatás mellett az épület szaniterkerámiáinak biztosításával.

Forrás, fotó: MTI/Kelemen Zoltán Gergő