Nyílt napot tartottak „Így tanulunk mi” címmel a Liszt Ferenc Ének
-Zenei Általános Iskolában az óvónők számára. A szakemberek megfigyelhették,
hogyan vették az akadályokat az egykori óvodások az első osztályban.
Két első osztály munkáját követhették nyomon az óvónők a
Liszt Ferenc Általános Iskolában. Úgynevezett komplex órákon vehetettek részt,
ahol többek között a gyerekek szövegértési és szövegalkotási, valamint
matematikai képességeit figyelhették meg.
– November közepén már komplex képet kaphatnak a
gyerekekről az óvónők. Láthatják, hogy az egykori nebulóik hogyan vették az
iskolába lépés után az első akadályokat – mondta Forrainé Kószó Györgyi, a
Liszt Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola igazgatója.
Ahogy az óvónőknek, úgy a pedagógusoknak is fontos, hogy
munkájukról visszajelzést kapjanak. A Liszt Ferenc Ének-Zenei Általános
Iskolának több pályázata is tartalmazza az óvoda-iskola átmenetet segítő
programot.
– Az óvoda az első szocializációs közeg, ahol a gyerek
különböző készségeket sajátíthat el és ezt az iskolában folytatnunk kell. Ezt a
szakmai munkát szerettük volna most megerősíteni – tette hozzá az
igazgatónő.
A felkínált lehetőséggel éltek is a meghívottak, hiszen a
város valamennyi óvodájából érkeztek pedagógusok. Az óralátogatások után
kerekasztal beszélgetés is volt, ahol a szakemberek megvitatták
tapasztalataikat.