Pályázati felhívás
Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata
– pályázatot hirdet –
az Önkormányzat kizárólagos, 1/1 arányú tulajdonát képező Hódmezővásárhely, belterület 15028 helyrajzi szám alatt nyilvántartott „kivett üdülőépület, udvar” megnevezésű, 917 m2 területnagyságú (Nádfedeles); a Hódmezővásárhely, belterület 15269 helyrajzi szám alatt nyilvántartott „kivett üdülőépület, udvar” megnevezésű, 4.156 m2 területnagyságú (Bodnár Bertalan Oktatóközpont),illetőleg a Hódmezővásárhely, belterület 15270 helyrajzi szám alatt nyilvántartott „kivett úttörőtábor” megnevezésű, 8.846 m2 területnagyságú (Ifjúsági Szálló) ingatlanok együttes, közös, vagy létesítményenkénti külön-külön, határozott – 2 éves, opciónálisan meghosszabbítható – időtartamú turisztikai célú bérbeadására/hasznosítására és üzemeltetésére. A mártélyi tanösvény, illetőleg a korábbi kalandpark nem képezik jelen hirdetmény tárgyát.
A fenti üdülőterületi ingatlanok működtetésének alapvető célja, hogy a Mártélyi Tisza-Holtág mellett elterülő, Hódmezővásárhely közigazgatási területéhez tartozó üdülőkörzetben a festői látvány mellett a
kulturális élet fellendítésével, különböző turisztikai attrakciók, illetőleg magas szintű szolgáltatások nyújtásával és fejlesztésével még inkább kiaknázzák a térségben rejlő hatalmas potenciált és elősegítsék a helyi turizmus fejlődését az odalátogatók legnagyobb megelégedésére.
Az ingatlanok alapvető berendezési tárgyait, a kiszolgáló helyiségeinek beépített bútorzatát, berendezéseit, az épület infrastruktúrájának ellátását szolgáló gépészettel együtt a tulajdonos biztosítja. Az üzemeltetéshez szükséges további berendezési tárgyak, gépek, felszerelések biztosítása a pályázatot elnyert üzemeltető feladata. A pályázati eljárás lefolytatását követően birtokbaadási jegyzőkönyv felvétele mellett a tulajdonos ajánlatkérő a nyertes pályázóval együtt közös leltár keretében tételesen, pontosan rögzíti a rendelkezésre bocsátott berendezési tárgyak, bútorok és egyéb ingóságok körét.
A működtetésre bútorozottan kínált ingatlanok közművekkel ellátottak, azok fogyasztása mennyiségei
mérőórákkal mérhetőek.
- A pályázat kiírásának időpontja: 2025. február 24.
- A pályázat benyújtásának határideje: 2025. március 24. 16:00 óra
- A pályázat benyújtásának helye: Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Jogi Iroda- Jogi Csoport (Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1. em. 23.)
- A pályázat leadásának módja: A pályázatokat postai úton vagy személyesen zárt borítékban, egy eredeti és egy másolati példányban kell benyújtani legkésőbb a benyújtási határidő időpontjáig beérkezően. A borítékon kérjük feltüntetni a „PÁLYÁZAT – üdülőterületi ingatlanok üzemeltetésére” jelölést.
- Az üzemeltetéssel szemben támasztott követelmények:
- A pályázó vállalja, hogy a jogviszony időtartama alatt évi 30 napra – ebből la. 15 napot az adott tárgyév május 01. és augusztus 31. közötti időszakot érintően – Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Polgármesteri Hivatal részére az ajánlatkérő tulajdonos megfelelő – la. 30 nappal korábbi – előzetes értesítése, tájékoztatása esetén az üdülőterületi ingatlanok használatát térítés nélkül biztosítja.
- Az épület és berendezései állagának megóvása, rendszeres karbantartása.
- Az ingatlanok üzemeltetése, bérlete másra át nem ruházható.
- Az üzemeltetésre átadott ingatlanokat érintő átalakításra, beruházásra csak a tulajdonos írásbeli hozzájárulásával kerülhet sor. A beruházások költségei, a tulajdonossal történő előzetes megállapodás alapján a bérleti díjból bérbeszámítással elszámolhatóak.
- Az üdülőterületi ingatlanok üzemeltetőjének feladata:
- a nyertes pályázónak kell beszereznie az üzemeltetéshez szükséges valamennyi engedélyt;
- az átvétel napjától az üzemeltető anyagi felelősséggel tartozik az épületben elhelyezett eszközökért, berendezési tárgyakért;
- az ingatlanok karbantartása és környezetük tisztán tartása;
- az üzemeltetés és hasznosítás során az ingatlanok területén keletkezett hulladék megfelelő kezelése, gyűjtése és rendszeres elszállíttatása;
- a közszolgáltatókkal kötött szerződések megkötése és azok bemutatása az Önkormányzat számára; az üdülőterületi ingatlanok üzemeltetésére vonatkozó szerződés maradéktalan betartása, valamint annak biztosítása;
- a hatályos tűzvédelmi-, munkavédelmi-, rendészeti- és vagyonvédelmi szabályok betartása. (A nyertes pályázó esetleges alkalmazottainak munkavédelmi-, tűzvédelmi-, vagyonvédelmi- oktatásáról és a munkavédelmi szabályok betartásáról az üzemeltetőnek kell gondoskodnia).
- Az üzemeltetés időtartama:
A pályázaton nyertes ajánlattevővel az üzemeltetési szerződés tervezetten 2025.04.15. napjától
2 éves határozott időtartamra kerül megkötésre, amely ezt követően a felek közös megegyezésével meghosszabbítható. (Az üzemeltetési szerződés megkötésének és az üzemeltetés megkezdésének tényleges időpontja az ingatlanok birtokbaadásának időpontjától függ. A birtokbaadásától számított 60 napon belül a nyertes ajánlattevő köteles az ingatlanok működtetését megkezdeni.)
- Érvényes pályázatot tehet a pályázó, ha:
- gazdasági tevékenység folytatására jogosult jogi személy vagy büntetlen előélet magánszemély;
- nem áll csőd-, végelszámolás- vagy felszámolási eljárás alatt;
- nincs 60 napnál régebben lejárt esedékességű köztartozása;
- rendelkezik érvényes ún. „NAV nullás” igazolással;
- nincs az Önkormányzattal és Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalával szemben lejárt tartozása;
- A pályázat tartalma és benyújtásának általános feltételei:
- a pályázatot tevő adatait – kapcsolattartó személy neve és telefonszáma megjelölésével -, rövid cégismertetőjét, jelenlegi vállalkozásának (tevékenységének) rövid bemutatását, a cégbírósági bejegyzés hitelesített másolatát, 30 napnál nem régebbi cégkivonatot; egyéni vállalkozások nyilvántartása szerinti igazolást;
- nyilatkozat a pályázati felhívásban foglalt feltételek megismerésére, elfogadására vonatkozóan;
- esetleges szakképesítés igazolását;
- a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 1. ba) pontjának megfelelő átláthatóságról szóló nyilatkozatot;
- ellenőrizhető referenciákat, üzleti terv a szerződéses jogviszony időtartamára;
- a megajánlott éves bérleti díjat;
- azon tervezett turisztikai attrakciók, szolgáltatások és elképzelések bemutatását, amelyek elősegítik és biztosítják a pályázati felhívás alapvető céljainak megvalósulását.
- A kiíró a beérkezett pályázatokat alaki és tartalmi szempontból megvizsgálja. Az elbírálás
szempontjai:
- megajánlott éves bérleti díj mértéke;
- hasznosításra, üzemeltetésre átvenni kívánt ingatlanok, létesítmények száma;
- üzleti terv, bemutatott referenciák és a tervezett turisztikai célú tevékenység szakmai színvonala, esetleges fejlesztési beruházások vállalása.
Érvényes pályázatnak az minősül, ami határidőben benyújtásra került és maradéktalanul megfelel a hirdetésben előírt formai és tartalmi követelményeknek. Ha a bírálati szempontoknak való megfelelés közel azonos, a pályázat kiírója jogosult nyilvános ártárgyalás megtartására.
Az ajánlatkérő fenntartja a jogot, hogy a pályázatot eredménytelennek nyilvánítsa. A pályázatra jelentkezők a pályázatuk benyújtásának tényével tudomásul veszik, hogy Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzatával szemben semmilyen igénnyel nem léphetnek fel. A pályázat kiírója fenntartja azon jogát, hogy ajánlattevő visszalépése esetén a pályázat soron következő helyezettjével szerződést kössön.
Az értékelést követő eredményről ajánlatkérő írásban tájékoztatja a résztvevőket.
A pályázat kiírója a Ptk. 6:74 § (2) bekezdés szerint fenntartja a jogot, hogy a pályázatot részben vagy
egészben a benyújtási határidő lejárta, illetve az ártárgyalás megkezdése előtt visszavonja, illetve megtagadja a szerződés megkötését.
A pályázat megjelenik az Önkormányzat honlapján, a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján.
A pályázattal kapcsolatban további információért a Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Jogi Csoportjánál, dr. Szécsényi Tamás jogi előadónál lehet érdeklődni az alábbi elérhetőségeken: tel.: 62/530-100/132-es mellék; e-mail: szecsenyi.tamas@hodmezovasarhely.hu
Az ingatlanok bejárása biztosított, azok előzetes egyeztetés szerint megtekinthetőek. Ezzel kapcsolatban érdeklődni Szanka Lászlónál, a HVSZ Zrt. Ingatlankezelő Részegység vezetőjénél lehet az alábbi elérhetőségek egyikén: tel: +36 30 871 0927; e-mail: szanka.laszlo@hvszzrt.hu
A teljes dokumentumot és a hozzá tartozó mellékletet megtekintheti az ikonokra kattintva: