Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

“Sárkányföld” projektbemutató pedagógusoknak

Bázisintézményi nyílt napot tartott a Klauzál Gábor Általános Iskola és Óvoda Óvodai Intézményegysége. A régió más intézményeiben dolgozó pedagógusok számára meghirdetett esemény az óvodai fejlesztés komplex formáját mutatta be. 

A Klauzál Gábor Általános Iskola és Óvoda, Óvodai Intézményegysége 2007-ben alkotta meg integrációs programját és a kompetencia alapú óvodai nevelést is bevezették az intézményben, ezáltal három „jó gyakorlatot” hoztak létre. Ezek után vált úgynevezett bázisintézménnyé a Klauzál óvoda, vagyis pedagógiai kutatást, fejlesztést, valamint a pedagógusképzést és továbbképzést segítő nevelői oktatói intézménnyé.

Egy tavaly elnyert pályázat segítségével Nyitott kapuk címen szakmai műhelyfoglalkozás-sorozatot tartanak az óvodában öt éven keresztül. A legutóbbi bemutatón az óvoda egyik csoportjában Vargáné Lugosi Mariann óvodapedagógus egy, a külső világ tevékeny megismerését elősegítő foglalkozást tartott „Sárkányföld” címmel, ahol a sárkány képzeletbeli várából különböző feladatok teljesítésével kellett a gyerekeknek, vagyis a kis lovagoknak kiszabadítaniuk a csoportjukból kiválasztott királylányt.

– A projektben való munka ennek a mai műhelyfoglalkozásnak a fő témája. A projektet több napos előkészülettel építik fel. A kolléganő bemutatja, hogy az előző héten hogyan és milyen technikákkal valósították meg ezt a sárkányprojektet. Természetesen a foglalkozásban jelen van a komplexitás. Tapasztalhatunk és láthatunk irodalmi, zenei és vizuális élményt, valamint környezeti tapasztalást is – mondta Molnárné Dobsa Magdolna, óvodai intézményegység-vezető.

A bemutató széles szakmai körnek szólt, számos, a környékben működő intézmény képviselője meghívást kapott az eseményre.  

– A bázisintézményi nap bemutatója a régióban tevékenykedő pedagógusoknak lett meghirdetve, így nem csak a városból, de a környező településekről is vártunk óvónőket és általános iskolai tanítónőket – tette hozzá az intézményegység-vezető.

A foglalkozás megtekintése után a szakmai műhelyfoglalkozás keretében előadások hangzottak el a témával kapcsolatban. A résztvevők így ötleteket kaptak saját pedagógiai módszerük fejlesztése érdekében.