Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

Sikeres az oktatási rendszer átalakítása

Sikeres a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek integrált nevelése
érdekében indított hódmezővásárhelyi program, amelyhez kapcsolódóan a
város teljes közoktatási rendszerét is átszervezték.

A
több mint háromezer hódmezővásárhelyi általános iskolás csaknem 40
százaléka hátrányos helyzetű, 15 százalékuk pedig halmozottan hátrányos
helyzetű – mondta Patócs Anikó, a Humánerőforrás-fejlesztési Operatív
Program 47 millió forintos támogatását elnyert projekt
zárókonferenciája előtt.
A városban korábban tíz általános iskola
működött, s volt köztük olyan, melyben a halmozottan hátrányos helyzetű
diákok magas száma miatt már a szegregáció jelei mutatkoztak. A város
közgyűlése 2006 novemberében döntött arról, hogy átszervezi a teljes
közoktatási rendszert. Jelenleg így Hódmezővásárhelyen hat általános
iskolában oktatják a diákokat, kettő intézmény megszűnt, egy egyházi
fenntartásúvá vált, egy pedig telephelyként működik tovább – tudatta a
szakember.
A közgyűlés meghatározta az intézmények beiskolázási
körzethatárait, és sikerült elérni, hogy egyetlen osztályban sem
haladja meg a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók aránya a 20
százalékot – közölte Patócs Anikó.
Az integrált nevelési program
keretében egy óvodai, általános- és középiskolai pedagógusokat tömörítő
munkaközösség jött létre, a szakemberek az új módszertani eszközök
kidolgozását és elterjesztését segítették.
Már a tanévkezdés előtt
az új közösségbe kerülő gyerekek beilleszkedését segítő program indult,
és elmondható, hogy az erőfeszítéseknek köszönhetően jól összeszokott
osztály és iskolai közösségek jöttek létre – fogalmazott a szakember.
Hozzátette: a folyamatban a szülők is partnerek voltak, fölismerték, hogy az intézményváltás gyerekeik javát szolgálja.
A
városban rendszeresen zajló kompetenciamérések alapján az intézmények
90 százalékában a diákok teljesítménye az országos átlaghoz közelít –
mondta Patócs Anikó.
A pályaválasztás előtt álló hetedikes és
nyolcadikos gyerekeket külön mentorprogram segíti azzal a céllal, hogy
érettségit adó középiskolában tanuljanak tovább. A beiskolázás
eredményei hamarosan kiderülnek – tette hozzá a szakember.

(MTI)