Polgármesteri Hivatal
Az 1990. szeptember 30-án hatályba lépett Önkormányzati törvény értelmében a megszűnő tanács és szervei jogutóda, a választással létrejött önkormányzat, amely egységes hivatalt hoz létre Polgármesteri Hivatal elnevezéssel.
Az egységes Polgármesteri Hivatal, mint költségvetési intézmény önálló jogi személy, egységességét a munkamegosztás tagolhatja, a munkamegosztással kialakuló egységek azonban nem rendelkeznek jogi önállósággal.
A Polgármesteri Hivatal kettős feladatkört tölt be. Mint a képviselő-testület hivatala gondoskodik a testületi ülések előkészítéséről, a hozott döntések végrehajtásáról, az ezekkel kapcsolatos valamennyi feladat ellátásáról, a képviselő-testület és a polgármester feladat és hatáskörébe utalt ügyek döntésre előkészítéséről. E mellett ellátja a jegyzői feladat és hatáskörbe utalt valamennyi – a megyei jogú városi státusból adódó – tevékenységet és bizonyos területek vonatkozásában többletfeladatokat. Például, az okmányok-, az építési hatósági ügyek-, a gyámhatóság és gyámhivatal tekin-tetében körzetközponti feladatokat, stb.
A Hivatal több szervezeti átalakulás eredményeként, jelenleg az alábbi munkamegosztás szerinti tagolódás alapján látja el feladatait.
A szervezeti ábrát követően az egyes területek elérhetősége, és az ott foglalkoztatottak bemutatkozása található.
Szervezeti egységek
Vezetők és elérhetőségük | |
---|---|
Polgármester | Dr. Márki-Zay Péter polgármester Tel.: 62/530-117 E-mail: titkarsag@hodmezovasarhely.hu Iroda: Emelet 9. |
Alpolgármesterek | Gyöngyösi Ferenc alpolgármester Tel.: 62/530-100/180 E-mail: gyongyosi.ferenc@hodmezovasarhely.hu Iroda: Emelet 5. Dr. Berényi Károly alpolgármester Tel.: 62/530-100/260 E-mail: berenyi.karoly@hodmezovasarhely.hu Iroda: Emelet 11. |
Jegyző Aljegyző | Angyal Zsolt jegyző Tel.: 62/530-237 E-mail: angyal.zsolt@hodmezovasarhely.hu Iroda: Emelet 15. dr. Petrovics György aljegyző Tel.: 62/530-218 E-mail: petrovics.gyorgy@hodmezovasarhely.hu Iroda: Emelet 17. |
Belső ellenőr | Juhász Róbert belső ellenőr Tel.: 62/530-100/286 E-mail: juhasz.robert@hodmezovasarhely.hu Iroda: Emelet 19. |
Városi főépítész | Sebestyén Tibor főépítész Tel.: 62/530-129 E-mail: sebestyen.tibor@hodmezovasarhely.hu Iroda: Emelet 16. |
Jogi Iroda | dr. Petrovics György aljegyző Tel.: 62/530-218 E-mail: petrovics.gyorgy@hodmezovasarhely.hu Iroda: Emelet 17. |
Közgazdasági Iroda | Kurucz Roland irodavezető Tel.: 62/530-100/217 E-mail: kurucz.roland@hodmezovasarhely.hu Iroda: Emelet 29. |
Lakosságszolgálati Iroda | dr. Laczkó Judit irodavezető Tel.: 62/530-133 E-mail: laczkojudit@hodmezovasarhely.hu Iroda: Földszint 19. |
Városfejlesztési Iroda | Barák Anita irodavezető Tel.: 62/530-100/220 E-mail: barak.anita@hodmezovasarhely.hu Iroda: Emelet 1. |
Polgármesteri Kabinet | Kis János Tibor kabinetvezető Tel.: 62/530-100/236 E-mail: kis.janos@hodmezovasarhely.hu Iroda: Emelet 9. |
Csoportvezetők
Jegyzői Iroda | 6800 Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1., em. 15., tel.:+36-62/530-146 | Vezető: Angyal Zsolt jegyző Email: jegyzo@hodmezovasarhely.hu |
Belső ellenőr | 6800 Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1., em. 19., tel.:+36-62/530-100/286; | Vezető: Juhász Róbert belső ellenőr Email: juhasz.robert@hodmezovasarhely.hu |
Jogi Iroda | ||
Jogi Csoport | 6800 Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1., em. 23., tel.:+36-62/530-155 | Vezető: dr. Kis-Molnár Krisztina csoportvezető Email: kmolnar.krisztina@hodmezovasarhely.hu |
Beszerzési Csoport | 6800 Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1., em. 22., tel.:+36-62/530-167 | Vezető: dr. Prajda Éva csoportvezető Email:prajda.eva@hodmezovasarhely.hu |
Személyzeti Csoport | 6800 Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1., em. 25/A., tel.:+36-62/530-114 | Vezető: Nagyné dr. Tari Ibolya csoportvezető Email:nagynet@hodmezovasarhely.hu |
Iktató | 6800 Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1., em. 11., tel.: +36-62/530-113 | dr. Petrovics György aljegyző E-mail: petrovics.gyorgy@hodmezovasarhely.hu |
Közgazdasági Iroda | ||
Számviteli csoport | 6800 Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1., em. 33., tel.:+36-62/530-147 | Vezető: Szőke Zoltán számviteli koordinátor Email: szoke.zoltan@hodmezovasarhely.hu |
Pénzügyi csoport | 6800 Hódmezővásárhely Kossuth tér 1., em. 30., tel.:+36-62/530-101 | Vezető: Horváth Anikó csoportvezető Email:horvatha@hodmezovasarhely.hu |
Adócsoport | 6800 Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1., fsz. 14., tel.:+36-62/530-156 | Vezető: dr. Csala Éva csoportvezető Email: csala.eva@hodmezovasarhely.hu |
Intézményi csoport | 6800 Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1., fsz. 24., em. 28-30-33., tel.:+36-62/530-153 | Vezető: Szabóné Nyéki Katalin csoportvezető Email:nyeki.katalin@hodmezovasarhely.hu |
Lakosságszolgálati Iroda | ||
Közterület-felügyelet csoport | 6800 Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1., fsz. 15., tel.:+36-62/530-189 | Vezető: Kiss Tamás csoportvezető Email: kiss.tamas@hodmezovasarhely.hu |
Hatósági és Ügyfélszolgálati csoport | 6800 Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1., fsz. 13/A., fsz. 19., fsz.24., fsz. 25., fsz 26., fsz. 29., tel.:+36-62/530-133; | Vezető: Gál Judit csoportvezető Email: gal.judit@hodmezovasarhely.hu iroda: Földszint 19. |
Népjóléti csoport | 6800 Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1., fsz. 27., tel.:+36-62/530-186; | Vezető: Dobosné Horváth Éva csoportvezető Email:dobosne@hodmezovasarhely.hu |
Működtetést támogató csoport | 6800 Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1., fsz. 20., tel.:+36-62/530-100/200 | Vezető: dr. Laczkó Judit irodavezető Email: laczkojudit@hodmezovasarhely.hu |
Városüzemeltetési csoport | 6800 Hódmezővásárhely Kossuth tér 1., fsz. 22., tel.:+36-62/530-100/287; | Vezető: Farkas Andrea csoportvezető Email:kelemenz@hodmezovasarhely.hu |
Városfejlesztési Iroda | 6800 Hódmezővásárhely Kossuth tér 1., em. 1., tel.:+36-62/530-100/220; | Vezető: Barák Anita irodavezető Email:barak.anita@hodmezovasarhely.hu |
Polgármesteri Kabinet | ||
Titkárság | 6800 Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1., em. 9., tel.:+36-62/530-100/236 | Vezető: Kis János Tibor kabinetvezető Email:kis.janos@hodmezovasarhely.hu |
Referensek | 6800 Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1., em. 9., tel.: +36 62/530-100/236, | Vezető: Kis János Tibor kabinetvezető Email:kis.janos@hodmezovasarhely.hu |
Tourinform Iroda | 6800 Hódmezővásárhely, Andrássy u. 34., tel.: +36-30-817-1537 | Vezető: Kis János Tibor kabinetvezető Email:kis.janos@hodmezovasarhely.hu |
Informatikai csoport | 6800 Hódmezővásárhely Kossuth tér 1., fsz. 10., tel.: +36-62/530-115 | Vezető: Kis János Tibor kabinetvezető Email:kis.janos@hodmezovasarhely.hu |
A Hivatali dolgozók elérhetőségei a Telefonkönyvben találja meg.
TISZTSÉGVISELŐK
Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Polgármestere
Dr. Márki-Zay Péter
Telefon: +36-62-530-117
E-mail: polgarmester@hodmezovasarhely.hu
A polgármester feladatát és hatáskörét az Ötv., Mötv., más törvények és egyéb jogszabályok – ideértve Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzatának és Szerveinek egységes szerkezetben foglalt Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletét – határozza meg.
A polgármester képviseli a Közgyűlést, előterjeszti a Közgyűlés munkatervét, összehívja és vezeti a Közgyűlés üléseit, beszámol az átruházott hatáskörök gyakorlásáról, gondoskodik az interpellációk nyilvántartásba vételéről, figyelemmel kíséri megválaszolásukat, segíti a képviselők munkáját. Aláírja a Közgyűlés rendeleteit, valamint a Közgyűlés üléseiről készített jegyzőkönyvet, ellenőrzi a Közgyűlés határozatainak végrehajtását.
A polgármester intézkedik a Közgyűlés bizottságainak jelzése alapján, ha a Közös Hivatal tevékenységében a Közgyűlés álláspontjától, céljaitól való eltérés az önkormányzati érdekek sérelmét eredményezi, vagy a szükséges intézkedés elmulasztását észleli. Indítványozhatja a Közgyűlésnek a bizottságaira átruházott hatáskörök visszavonását, ha megállapítja, hogy a bizottság hatáskörébe tartozó ügyben 30 napon belül érdemben nem intézkedett.
Igénye szerint betölti – a 2011. évi CXCIX. törvényben és az SzMSz-ben szabályozott módon – a tanácsadói munkaköröket, és az erre alkalmazott dolgozókat a Közös Hivatalban foglalkoztatja.
A Közös Hivatal működésével kapcsolatos fontosabb feladatai:
- egyetértési jogot gyakorol a Közös Hivatal köztisztviselői kinevezése, vezetői megbízása, felmentése, vezetői megbízás visszavonása, jutalmazása tekintetében,
- figyelemmel kíséri a város közoktatási koncepciójában foglaltak realizálását,
- az alpolgármesterek útján ellátja az egyes szervezeti egységek általános irányítását,
- szükség szerint értekezletet tart az érintett szervezeti egységvezetők részvételével,
- szükség szerint, de évente legalább 1 alkalommal a Közös Hivatal dolgozói részére munkaértekezletet tart, értékeli a hivatal munkáját, ismerteti az adott időszakban tárgyalt fontosabb ügyeket, a hozott döntéseket, az időszerű feladatokat,beszámoltatja a jegyzőt,
- felügyeli az önkormányzati rendezvények szervezésével kapcsolatos feladatok teljesítését, a reprezentációs keret felhasználását,
- tulajdonosi képviseletet lát el felhatalmazás alapján az önkormányzati tulajdoni résszel rendelkező társaságoknál,
- rendszeres kapcsolatot tart az Önkormányzat számlavezető bankjával, közreműködik a szabad pénzeszközök lehető legnagyobb hozamra történő elhelyezésében,
- koordinálja az Önkormányzat lakáspolitikai koncepciójának kidolgozását, felügyeli annak végrehajtását.
A Közös Hivatal létrehozására kötött megállapodásban foglaltak szerint illetik jogkörök Mártély Község polgármesterét a Közös Hivatal működése tekintetében.
Alpolgármesterek
Gyöngyösi Ferenc
Feladatkörei: Szociális, kulturális, oktatási-nevelési, ifjúsági, nemzetiségi és lakossági civil szerveződésekkel kapcsolatos ügyek
Telefon:+36-62-530-180
E-mail: gyongyosi.ferenc@hodmezovasarhely.hu
Dr. Berényi Károly
Feladatkörei: Egészségügyi ellátás, külföldi, testvérvárosi kapcsolatok ápolásával kapcsolatos ügyek
Telefon: +36-30-277-6085
E-mail: berenyi.karoly@hodmezovasarhely.hu
A Közgyűlés a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére az SzMSz-ben meghatározott számú alpolgármestert választ.
Az alpolgármesterek feladatai – külön kiadott polgármesteri rendelkezések alapján – a következők:
- ellátják – külön polgármesteri rendelkezés szerint – a polgármester által rájuk bízott feladatokat,
- koordinálják a feladatkörükbe tartozó bizottságok munkáját, végzik a Közgyűléstől, és a polgármestertől kapott feladatokat,
- kapcsolatot tartanak más önkormányzati, valamint állami és társadalmi szervekkel,
- felelősek a Közgyűlés és a bizottságok elé kerülő saját feladataikkal összefüggő előterjesztések határidőben történő elkészítéséért, a hozott határozatok végrehajtását figyelemmel kísérik, mulasztás észlelése esetén kezdeményezik a jegyző intézkedését,
- meghatalmazás alapján, annak keretei között képviselik a Közgyűlést,
- havonta ügyfélfogadást tartanak,
- távollétében és akadályoztatása esetén helyettesítik a polgármestert,
- részt vesznek a Megyei Jogú Városok Szövetségének kulturális, közművelődési tevékenységében,
- rendszeres kapcsolatot tartanak a Nemzetiségi Önkormányzatok munkáját közvetlenül figyelemmel kísérő képviselővel,
- az ágazati önkormányzati intézmények vezetőivel szükség szerint megbeszélést tartanak,
- feladatkörükben gyakorolják – a polgármester eltérő rendelkezése hiányában – a kiadmányozás jogát,
- felügyelik a hivatalnál folyó közhasznú foglalkoztatást,
- képviselik az önkormányzatot a Csongrád-Csanád Megyei Munkaügyi Tanácsban,
- rendszeres kapcsolatot tartanak a Munkaügyi Központ Kirendeltségével,
- szükség szerint részt vesznek a Megyei Területfejlesztési Tanács működésében,
- felügyelik a Népjóléti Csoport tevékenységét, az önkormányzat egészségüggyel, illetve családpolitikával kapcsolatos feladatait, e körben a polgármester akadályoztatása esetén kiadmányozzák a szükséges határozatokat, egyéb kiadmányokat,
- felügyelik a közhasznú foglalkoztatottakra vonatkozó ügymenetet, a polgármester akadályoztatása esetén e körben kiadmányozzák a munkaszerződéseket és az egyéb kapcsolódó adminisztrációt,
- kapcsolatot tartanak a Megyei Jogú Városok Szövetségével, végzik az ezzel összefüggő koordinációt,
- szükség szerint értekezletet tartanak az érintett szervezeti egység vezetők részvételével,
- önkormányzati tulajdonú cégek vezetőivel szükség szerint konzultálnak,
Azon alpolgármester, akit nem a képviselőtestület tagjai közül választottak, nem tagja a képviselőtestületnek, a polgármestert a képviselőtestület elnökeként nem helyettesítheti, de a képviselőtestület ülésein tanácskozási joggal részt vesz. Jogállására egyebekben a képviselőtestület tagjai közül választott alpolgármesterre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
Jegyző
Angyal Zsolt
Telefon: 62/530-237
E-mail: jegyzo@hodmezovasarhely.hu
angyal.zsolt@hodmezovasarhely.hu
Iroda: Emelet: 15.
A jegyző a Hivatal vezetője, aki szakmailag felelős a Hivatal működéséért, az ügyek operatív, konkrét megoldásáért. Tevékenysége során felelős a köz érdekeinek megfelelő, törvényes, szakszerű, pártatlan és igazságos, színvonalas ügyintézés szabályainak megfelelő eljárásáért.
A jegyző feladatai különösen:
- ellátja a Hivatal belső szervezeti egységei útján a jogszabály által hatáskörébe utalt hatósági feladatköröket,
- javaslatot készít a polgármesternek a Hivatal belső szervezeti tagozódására, munkarendjére, az ügyfélfogadás rendjére,
- szabályozza a kiadmányozás rendjét jogszabály által hatáskörébe utalt ügyekben,
- gyakorolja a munkáltatói jogokat a hivatal köztisztviselői tekintetében, a következő esetekben a polgármester egyetértésével: kinevezés, vezetői megbízás, vezetői megbízás visszavonása, felmentés, jutalmazás,
- irányítja a köztisztviselők továbbképzését,
- koordinálja és ellenőrzi a Hivatal belső szervezeti egységeiben folyó munkát,
- szükség szerint a szervezeti egységek vezetőinek értekezletet tart.
- gondoskodik a Hivatalnál a belső ellenőrzés kialakításáról és a működéshez szükséges források biztosításáról a jegyző
Aljegyző
dr. Petrovics György
Tel: 62/530-100/218
E-mail: aljegyzo@hodmezovasarhely.hu
petrovics.gyorgy@hodmezovasarhely.hu
Iroda: Emelet 16.
Az aljegyző e feladatának ellátása mellett ellátja a Hivatal munkamegosztása szerint elkülönült, rábízott irodák felügyeletével kapcsolatos feladatokat. A jegyző és az aljegyző akadályoztatása esetén, a jegyzői feladatokat a jegyző által írásban adott eseti meghatalmazásnak megfelelően az ezzel megbízott köztisztviselő látja el. Feladatait a jegyző irányításával látja el. Az aljegyző a jegyző távolléte esetén annak teljes jogkörű helyettese, ennek megfelelően ellátja a helyettesítés során felmerülő feladatokat.
Országgyűlési képviselő
dr. Lázár János
Országgyűlési képviselői iroda:
Cím: 6800 Hódmezővásárhely, Bajcsy-Zs. E. u. 2.
Levelezési cím: 6801 Hódmezővásárhely, Pf.: 333
Tel: +36-62-999-040
E-mail: titkarsag@lazarjanos.hu
Weboldal: www.lazarjanos.hu
Facebook: Lázár János hivatalos oldala | Facebook
Születési hely, idő: | Hódmezővásárhely, 1975. február 19. |
Családi állapot: | nős, felesége Megyeri Zita Két fiúgyermekük van Lázár János Boldizsár (2004.) és Lázár Zsigmond Bertalan (2009.) |
VÉGZETTSÉG
1993 – 1999 | József Attila Tudományegyetem Állam-és Jogtudományi Kar, Szeged |
1989-1993 | Bethlen Gábor Református Gimnázium, Hódmezővásárhely |
NYELVISMERET
Német
Angol
SZAKMAI PÁLYA
2014 – 2018 | Miniszterelnökség, Miniszterelnökséget vezető miniszter |
2012 – 2014 | Miniszterelnökség, Miniszterelnökséget vezető államtitkár |
2010 – 2012 | A FIDESZ-Magyar Polgári Szövetség országgyűlési képviselőcsoportjának frakcióvezetője |
2006 – 2010 | Magyar Országgyűlés Honvédelmi és Rendészeti Bizottság, elnök |
2006 – 2010 | FIDESZ-Magyar Polgári Szövetség és a Kereszténydemokrata Néppárt, Védelmi Kabinet Vezető |
2004 – 2006 | Magyar Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottság, tag |
2004 – 2006 | Magyar Országgyűlés Európai Unió Régiók Bizottsága, tag |
2003 – 2004 | Magyar Országgyűlés Európai Unió Régiók Bizottsága, tag |
2005 – | FIDESZ-Magyar Polgári Szövetség, Csongrád Megyei Elnök |
2002 – 2004 | Magyar Köztársaság Országgyűlése, jegyző |
2002 – 2012 | Polgármester, Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata |
2002 – | Országgyűlési képviselő |
1999 – | Magyar Köztársaság Országgyűlése, személyi titkár |
1998 – | Kampányfőnök, országgyűlési és polgármesteri választások, Csongrád megye, 6. sz. választókörzet |
1997 – | Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal, személyi titkár |
1995 – | Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal, jogi gyakornok |
CIVIL SZERVEZETBEN BETÖLTÖTT TAGSÁGOK
2004 – 2010 | Hódmezővásárhelyi Ótemplomi Református Egyházközség Presbitere |
2003 – 2012 | Gorzsai Mezőgazdasági Zrt. Igazgatótanácsi tag |