Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

Tram-train csúcsidőben 10 percenként

2020-ban már közlekedhet a tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között. A gyorsvasút olyan technikai újításokat tartalmaz, ami máshol még nincs Magyarországon – hangzott el a beruházással kapcsolatos tájékoztató fórumon.

 

– Bennünket vásárhelyieket elsősorban az érdekel, hol kezdődnek el a munkálatok, hol lesznek útlezárások – jegyezte meg Hegedűs Zoltán, Hódmezővásárhely alpolgármestere azon a lakossági tájékoztatón, melyet a tram-trainhez kapcsolódóan tartott a beruházó és a kivitelező.

 

Már végzik az Ady Endre utcán a közműkiváltást, itt félpályás útzár is várható. Jövő hónaptól a Bajcsy-Zsilinszky utcán pedig már teljes útlezárás mellett zajlanak a közműkiváltások. Még az idén az Andrássy utca Kossuth téri részén is látványos munka kezdődik, jövő év elején pedig az Andrássy út 47-es főutat érintő szakaszát zárják le a kivitelezők. 2018 a sínpálya kiépítéséről szól majd, amely várhatóan 2019-ben fejeződik be. A fórumon az alpolgármester arra kérte a műszaki szakembereket, hogy a kellemetlenségek minimalizálása érdekében minden aktuálisan érintett ingatlantulajdonost még időben, írásban értesítsenek, ha utcájukban, házuk előtt történik bármilyen munka.

 

Az ország első ilyen jellegű közlekedési eszköze műszaki csemegének tekinthető a fórumot tartó szakemberek szerint. Az egyvágányon közlekedő 200 fős szerelvények csúcsidőben 10 percenkénti váltással közlekednek majd Szeged és Vásárhely között. A tervezett menetidő a két végállomás között 42 perc lesz, Szeged és Hódmezővásárhely belvárosa között pedig 32 perc.

 

Megszakítás