Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

Újabb fejlesztés segíti az ügyintézést az okmányirodán

Hétfőtől új szolgáltatással várja az ügyfeleket az
okmányiroda. A változás a díjfizetés módját érinti, ugyanis jövő héttől
bizonyos ügyekhez kapcsolódó költségeket a hivatal házi pénztárában is be lehet
fizetni, amely jelentősen felgyorsítja az ügyintézést – mondta  dr. Makó András aljegyző mai sajtótájékoztatóján.

Április 18-tól, hétfőtől újabb fejlesztés segíti az okmányirodára érkező ügyfeleket. A személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői és forgalmi engedéllyel,
valamint a parkolással kapcsolatos díjakat ugyanis a jövőben az önkormányzat házi
pénztárában is be lehet fizetni. Az ügyfelek ehhez kapnak egy igazolást az
okmányirodában.

– Az ügyintéző minden esetben tájékoztatja az ügyfeleket a
fizetés lehetőségéről, aki eldönti, hogy a házi pénztárban vagy a postán
kívánja az összeget befizetni. Jelentős könnyebség, hogy hivatalon belül is el
lehet intézni az ügyeket és ki sem kell menni a kapun ahhoz, hogy a
befizetésnek eleget lehessen tenni. Természetesen a csekkes befizetési rendszer
a továbbiakban is él – mondta dr. Makó András aljegyző.

Továbbra is lesznek azonban olyan ügyek, amelyeket
mindenképpen csekken kell befizetni, míg más esetekben kizárólag
illetékbélyeggel lehet teljesíteni a fizetési kötelezettséget.

– A kereskedelmi, igazgatási ügyek, telepengedélyezés,
működési engedélyezéssel kapcsolatos ügyek, illetőleg a népességnyilvántartási,
lakcímbejelentési ügyeknél is bizonyos esetekben illetékbélyeget kell leróni –
tájékoztatott dr. Makó András.

Az okmányiroda nyitva tartása alatt a jövőben házi pénztár is várja
ügyfeleit, azaz hétfőn és kedden 8-16 óráig, szerdán és pénteken 8-12 óráig,
míg csütörtökön 8-17 óráig.