Változás történt a vállalkozói
igazolványokkal kapcsolatos ügyintézésben, de a társasházkezelők nyilvántartásba
vétele is új eljárásnak számít. Sajtótájékoztató keretében adott tájékoztatást a
részletekről Kőrösi Zoltán, az Okmányiroda vezetője.
Elsősorban az egyéni
vállalkozókat és a kereskedőket érinti az a változás, amely szerint a
tevékenység megkezdésének bejelentése kivételével minden esetben megszüntetik az
okmányirodán történő személyes ügyintézést, arra csak elektronikus úton, az
Ügyfélkapun keresztül nyílik lehetőség. Az egyéni vállalkozói tevékenység
megkezdésének bejelentése marad az az egyedüli ügytípus, amelynél mindkét út
járható, vagyis a személyes és az internetes lebonyolítás is.
– Itt az illető eldöntheti, hogy
személyesen kíván bejönni, és kiváltja egyéni vállalkozói igazolványát, vagy
elektronikus úton a www.magyarorszag.hu kormányzati portálon keresztül intézi
ügyét.
Ezen kívül minden mást már csak
elektronikus úton tud megoldani az egyéni vállalkozó – tájékoztatott Kőrösi
Zoltán az Okmányiroda vezetője.
Az irodavezető arra is kitért,
hogy aki üzletszerűen végez társasház-, vagy ingatlankezelői tevékenységet,
annak a jogszabályok értelmében május 11-ig jelentkeznie kellett az
önkormányzatnál. Sokan ezt mégsem tették meg. Aki elmulasztotta a
nyilvántartásba vételt, az mihamarabb pótolja – figyelmeztet az
Okmányiroda vezetője.
A bejelentés illetékköteles: 2200
Ft-ba kerül. Amennyiben az érintettek ezt elmulasztják, akkor a hatóság
kezdeményezi a nyilvántartásba vételt. Az viszont már az illeték összegének akár
hússzorosába is kerülhet.
Kőrösi Zoltán beszámolt még arról
is, hogy 2010. július 1-jétől változtak a gépjármű adás-vételi szerződés
szabályai. Nem fontos az előírt, letölthető adatlapot kitölteni, de minden abban
foglalt adatnak szerepelnie kell a szerződésben.