Hódmezővásárhely.hu
Generációk jövője az Alföldön

Vonalkóddal gyorsítják az ügyintézést a városházán

Vonalkódos rendszert vezet be a Zsigmondy Béla
Víziközműveket Üzemeletető Zrt. az integrált számlázás keretében, ezzel
lényegesen gyorsabbá válhat a fogyasztók számára az ügyintézés. Az új módszer
június második felétől lép életbe a Polgármesteri Hivatalban működő
ügyfélszolgálati irodában.

A Zsigmondy Béla Víziközműveket Üzemeltető Zrt. már február
óta teszteli a vonalkódos rendszert: a számlák és a díjösszesítők jobb felső
sarkában ekkortól szerepel vonalkód. A tesztidőszak lezárult, június közepétől átáll
az új rendszerre a cég.

– Az utóbbi időben nagyon megszaporodott a pénztári
befizetések száma és az ügyintézőknek nagyon sokáig tartott az ügyfél
azonosítása az adatok alapján. A vonalkódos rendszerrel azonban ez pillanatok
alatt megtörténhet, így gyorsabban be lehet majd azonosítani a számlát és a
fogyasztót is. Ez lecsökkent ügyintézési időt jelent – mondta Szabó Katalin, a
Zsigmondy Béla Víziközműveket Üzemeltető Zrt. számviteli és pénzügyi vezetője.

A gyorsabb rendszer azonban fokozottabb körültekintést is
igény majd a lakóktól. Akkor lesz ugyanis rövidebb az ügyintézési idő, ha a
fogyasztó a szükséges dokumentumokat nem felejti otthon.

– Célszerű befizetés esetében elvinni a számlákat és a
díjösszesítőket, mert ha ezt nem teszik meg, akkor kétszer kell sorba állni.
Egyszer a pénztárnál, majd ezután az ügyfélszolgálaton. Ha ugyanis nincs kéznél
a számla, akkor a munkatárak nem tudnak mit beazonosítani a kódleolvasóval –
tette hozzá a Szabó Katalin.

A vonalkódos rendszer csak számlabefizetéskor működik, vagyis a víz, a
csatorna, a távfűtési és a szemét számlák esetében alkalmazható. Egyébként a
többi szolgáltatás, mint például a vízbekötés vagy a közműfejlesztési
hozzájárulás rendezése a régi módon történik.

Megszakítás